شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکن کنسرواتیو: آمریکا خود را آماده جنگی طولانی در سوریه می‌کند

 

نشریه آمریکن کنسرواتیو در شماره امروز خود سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه نوشت مواضع اعلام‌شده رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مورد آینده سوریه، بیانگر آماده شدن واشنگتن برای جنگی طولانی در این کشور است.

در این مقاله آمده است: «رکس تیلرسون در سخنرانی اخیر خود در انستیتوی هوور، چشم‌انداز مورد نظر واشنگتن برای سوریه را آفریدن کشوری 'باثبات، متحد، مستقل و عاری از وجود سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی و رادیکال و تسلیحات کشتاری جمعی' عنوان کرد.

یک‌چنین چشم‌انداز و هدفی شبیه همان تصویری است که دولت‌های پیشین آمریکا برای عراق و افغانستان پیش‌بینی کرده بودند. اعلام این اهداف درحقیقت باعث نگرانی است».

این مقاله می‌افزاید: «اکنون افغانستان به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا تبدیل شده است و ما هنوز پس از گذشت ده سال از روزی که موافقان جنگ با عراق می‌گفتند فردای آن، این کشور را ترک می‌کنیم در آنجا نیروی نظامی داریم. از آن گذشته، حضور آمریکا در این دو کشور آنها را چندان متحد و باثبات نکرده است و هیچ نشانه‌ای که این مهم در آینده‌ای نزدیک صورت بگیرد هم دیده نمی‌شود. با این حال رکس تیلرسون گفته است که  ایالات متحده آمریکا بنا بر شرایطی به حضور نظامی خود در سوریه ادامه خواهد داد.»

اما سئوال اینست که اهدافی را که ما نتوانسته‌ایم در عراق و افغانستان بدست بیاوریم چگونه می‌توانیم در سوریه عملی سازیم؟ پاسخ اینست که این 'شرایطی' که تیلرسون از آنها سخن می‌گوید زمینه‌سازی برای یک جنگ طولانی دیگر و این بار در سوریه است.

دلیل استفاده از نیروی نظامی آمریکا باید منحصراً دفاع از منافع و امنیت ملی آمریکایی‌ها در صورت مورد تهدید قرار گرفتن باشند.

شکی نیست که بشاراسد یک دیکتاتور بدنام و آدمکش است. قدر مسلم او یک تهدید واقعی علیه مردم کشور خودش است که مخالف او و رژیمش هستند. با این حال، رژیم اسد یک تهدید مستقیم نظامی علیه ایالات متحده آمریکا نیست و هرگز هم چنین توانایی را پیدا نخواهد کرد. دخالت نظامی آمریکا در سوریه ریسک برخورد مستقیم با نیروهای روسی مدافع رژیم اسد را با خود به‌همراه دارد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More