شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکن کانسرواتیو: تهدیدهای جنگی آمریکا بدون پشتوانه ملی است

 

وبسایت خبری- تحلیلی آمریکن کانسرواتیو در گزارش روز سه‌شنبه ۱۶ آبان نوشت: "دولت‌های آمریکا در دهه‌های اخیر، تهدیدهایی برای به راه انداختن جنگ به پا کرده‌اند که یا آن را عملی نکرده و یا در صورت اجرای آن، هیچ پشتوانه محکمی در میان مردم خود برای آن نداشته‌اند".
در این گزارش آمده است: "باراک اوباما را یادتان هست؟ همان رئیس‌جمهوری که گفت ' اسد باید برود' و هشدار جدّی داد که ' استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط اسد خط قرمز آمریکاست'. نتیجه این تهدیدات چه بود؟ پس از حملات شیمیایی اسد به مخالفان خود، ملت آمریکا متحداً به مخالفت با یک حمله نظامی انتقامجویانه علیه اسد برخاست. کنگره نیز انجام هر عملیات نظامی را ممنوع کرد و اوباما و وزیرخارجه او جان کِری خجالت‌زده سکوت کردند و در روند آن اعتبار بین‌المللی کشور به‌شدت آسیب دید.
البته زمانی بود که سخنان آمریکا جدّی گرفته می‌شد. تئودور روزولت گفته بود: "همواره آرام صحبت کنید ولی یک چماق محکم در دستتان داشته باشید".
به دنبال اشغال کویت از سوی صدام حسین نیز در سال ۱۹۹۱ جورج بوش پدر به‌سادگی گفت: " این قابل قبول نیست" و دنیا فهمید که اگر صدام حسین کویت را ترک نکند، ارتش او بیرون رانده خواهد شد و چنین نیز شد.
اکنون در طول سفر دونالد ترامپ به آسیا، مشاور امنیت ملی او اچ آر مک‌مستر گفته است منظور از این سفر طولانی '"کسب کامل و پایدار هدف پاک کردن منطقه شبه‌جزیره کره از هرگونه مسلح بودن به بمب‌های هسته‌ای است".
اما کیم جونگ- اون رهبر کره شمالی هرگز بمب‌های هسته‌ای خودش را به دور نمی‌اندازد. او باور دارد که ادامه حیات رژیم سلسله خانواده او به داشتن این بمب‌ها وابسته است. بنابراین ما اکنون به سوی یک جنگ با کره شمالی می‌رویم. یا آمریکا و یا کره شمالی کوتاه خواهد آمد و عقب‌نشینی خواهند کرد، همانطور که نیکیتا خروشچف در ماجرای موشک‌های کوبا انجام داد، یا در انتظار جنگ باید نشست.
در هر صورت، به نظر می‌رسد در قرن جدید رهبران آمریکا به کشیدن خط قرمزهایی دست می‌زنند که به تهدیدهای جنگی ختم می‌شود که ملت آمریکا آمادگی حمایت از آنها را ندارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More