شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا: سیاست فشار حداکثری تا تغییر کامل رفتار جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت

وزارت خارجه ایالات متحده در گزارشی به تشریح اقدامات آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی پرداخت و بر تداوم این سیاست تا تغییر کامل رفتار رژیم ایران تاکید کرد.

در گزارش روز سه‌شنبه وزارت خارجه آمده است: «تا زمانی که این رژیم به فعالیت‌های تروریستی خود پایان دهد، به حقوق مردم ایران احترام بگذارد و مانند یک کشور عادی رفتار کند، سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد داشت.»

براساس این گزارش، سیاست فشار حداکثری تا کنون در ۳۰ تحریم مختلف بیش از ۹۷۰ شخص و نهاد ایرانی را به دلیل فعالیت‌های مخرب آنها هدف قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین، از دسترسی رژیم ایران به بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی جلوگیری کرده و جلوی فروش روزانه یک‌ونیم بشکه نفت ایران را گرفته است. همچنین ۳۰ کشور که به‌طور مداوم از ایران نفت می‌خریدند، واردات نفت ایران را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، سیاست فشار حداکثری باعث شده بیش از ۱۰۰ شرکت بین‌المللی ایران را ترک کنند.

این گزارش خاطرنشان کرده بسیاری از کشورهای اروپایی نیز در حال بررسی «خطر تروریسم ایران» هستند و در همین راستا به اقداماتی همچون فراخواندن سفیران خود از ایران، اخراج دیپلمات‌های ایرانی و ممنوع کردن هواپیمایی ماهان دست زده‌اند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است: «بخش زیادی از مردم ایران طرفدار غرب هستند اما به طرز بی‌رحمانه‌ای تحت سلطه یک حکومت دینی ضدغربی قرار دارند.»

وزارت خارجه آمریکا جمهوری اسلامی را «بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان» خواند که در بیش از ۴۰ سال اخیر به رفتارهای مخرب خود در خاورمیانه ادامه داده است و از «تروریست‌های نیابتی» خود حمایت کرده است.

این گزارش با اشاره به اقدام آمریکا در شورای امنیت برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی افزود به موجب این اقدام، ایران حق آزمایش یا ساخت موشک‌های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند را نیز نخواهد داشت.      

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More