شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا خواهان جلوگیری از دسترسی «حزب‌الله» به نظام بانکی لبنان است

 

یک مقام ارشد آمریکایی در اظهارنظری گفت که ایالات متحده از دولت و بانک مرکزی لبنان، به طور جدی، انتظار دارد که دسترسی حزب‌الله لبنان به نظام مالی این کشور گرفته شود.

پایگاه خبری نشنال، روز جمعه هشتم شهریور، به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت: «بانک لبنانی «جمال تراست» به نمایندگی از بنیاد شهید ایران، و با وساطت حزب‌الله لبنان، منابع مالی در اختیار جهاد اسلامی فلسطین و بمبگذاران انتحاری قرار داده است». به گفته این مقام آمریکایی این سازوکار مالی از سوی حزب‌الله ایجاد شده است.

اوفک، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، هفته گذشته بانک «جمال تراست» لبنان به اتهام تسهیل فعالیت‌های تروریستی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس مقررات وزارت خزانه‌داری، «هر نهاد مالی خارجی که آگاهانه در راستای تسهیل مبادلات مهم گام برداشته یا خدمات مالی گسترده‌ای برای افراد مشخص‌شده در بیانیه امروز فراهم کند، ممکن است مشمول تحریم‌های» خاص حساب بانکی در آمریکا شود.

این مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه گفت: «ایالات متحده به تلاش‌هایش برای جلوگیری از دسترسی حزب‌الله به نظام مالی لبنان ادامه خواهد داد.»

بر پایه گزارش‌ها، این دومین بار است که آمریکا یک نهاد مالی لبنانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۱ نیز یک بانک لبنانی-کانادایی دیگر با اتهام کمک و فراهم کردن امکانات و پشتیبانی مالی برای حزب‌الله تحریم شده بود.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده در این راستا با کشورها و بانک‌های پرشماری همکاری داشته است و مقادیر زیادی پول نیز تاکنون مسدود شده است. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، پیوندهای بانک لبنانی «جمال تراست» فراتر از حزب‌الله است و گروه‌های نیابتی بزرگ‌‌تری را در بر می‌گیرد.

روز پنجشنبه گذشته نیز اوفک، در بیانیه دیگری اعلام کرد که «با همکاری سلطان‌نشین عمان، تدابیری برای جلوگیری از انتقال ده‌ها میلیون‌ دلار منابع مالی میان نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در غزه به کار گرفته است».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More