شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا حمله نیروهای حکومت بشار اسد و روسیه به مراکز غیرنظامی سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا حمله توپخانه‌ای حکومت بشار اسد به یک بیمارستان در غرب حلب که به کشته شدن چندین بیمار، از جمله یک کودک، منجر شد و نیز حملات هوایی روسیه در استان ادلب را که به کشته شدن یک غیر نظامی انجامید، محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در سوریه شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد در حمله حکومت بشار اسد به بیمارستان اتارب در غرب حلب بیش از ۱۲ نفر از کادر درمان این بیمارستان مجروح شده‌اند.

این بیانیه همچنین هشدار داد حمله هوایی نیروهای روسیه به گذرگاه مرزی باب‌الهوی در مرز ترکیه، روند ارسال اقلام انسان‌دوستانه ضروری به سوریه را به خطر انداخته است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، باب‌الهوی تنها گذرگاه مرزی مجاز سازمان ملل در سوریه است و به عنوان «کارآمدترین و موثرترین» راه برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه حیاتی به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم سوریه در هر ماه به شمار می‌آید.

این بیانیه افزود: «غیرنظامیان، از جمله کادر درمانی، و تاسیسات غیرنظامی هرگز نباید هدف حمله نظامی قرار بگیرند. خشونت باید متوقف شود. ما بر خواست خود برای برقراری آتش‌بس ملی تاکید می‌کنیم.»

حمله‌های هوایی روز یک‌شنبه روسیه عمدتا کمپ‌های آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز ترکیه را هدف قرار داده بود که به گزارش رویترز، برخی از بمب‌ها به مناطق نزدیک چند اردوگاه پرجمعیت آوارگان جنگی برخورد کرده بود. همچنین در این حمله‌ها یک جایگاه سوخت‌رسانی نیز در نزدیکی شهر سرمدا در استان ادلب نیز هدف قرار گرفته بود، اما هیچ تلفاتی از این حمله گزارش نشده است.

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، توپخانه نیروهای حکومت سوریه روز یک‌شنبه روستای قاح در استان ادلب را هدف قرار دادند که در این حمله هفت غیرنظامی مجروح شدند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین گفت از روسیه خواسته هر چه سریع‌تر به این حملات پایان دهد و نیروهای ترکیه‌ای را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است.

درپی توافقی که سال گذشته صورت گرفت، نیروهای تحت حمایت روسیه و شبه‌نظامیان مخالف حکومت سوریه درگیری‌های خود در مرز ترکیه را که به کشته شدن هزاران غیرنظامی و آوارگی حدود یک میلیون نفر منجر شده بود متوقف کردند.

به گزارش رویترز، از زمان توافق مذکور، درگیری بزرگی در این منطقه صورت نگرفته، اما گاهی جنگنده‌های روسی و نیروهای تحت حمایت ایران و حکومت سوریه شهرها و روستاهای منطقه را، که حدود چهار میلیون غیرنظامی در آنها ساکن هستند، هدف قرار می‌دهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More