شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا، مدیر ایرانی یک شرکت خدمات مالی را به دلیل دور زدن تحریم‌ها به ۲۳ ماه زندان محکوم کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سجاد شهیدیان، مدیر ایرانی شرکت «پیمنت۲۴»، به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ۲۳ ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش سایت وزارت دادگستری آمریکا، جان دمرز، معاون دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی، روز پنج‌شنبه خبر محکومیت شهیدیان را اعلام کرد.

به گفته دمرز، دروغ گفتن به تامین‌کنندگان آمریکایی، انتقال غیرقانونی پول از ایران، استفاده از گذرنامه‌ها و مدارک شناسایی جعلی و تاسیس کسب‌وکاری با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا از جمله جرایم شهیدیان است.

 شهیدیان که ۳۳ سال دارد در آبان ۹۷ به اتهام انجام تعاملات مالی با ایران در بریتانیا دستگیر و در اردیبهشت سال ‌جاری به آمریکا مسترد شده بود. او در خرداد ماه در دادگاهی در مینیاپولیس به اتهام خود مبنی بر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقرار کرد.

این گزارش همچنین به نقل از مایکل پال، مامور ویژه اف بی آی در مینیاپولیس، نوشت محکومیت شهیدیان پیام واضحی برای آن دسته اشخاصی است که عامدانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض می‌کنند.

پال افزود: «اف‌بی‌آی و شرکایش در سراسر جهان در تلاشند تا سایر کسانی را که با بی اعتنایی به ایمنی و امنیت آمریکا به چنین اقدامات مجرمانه‌ای دست می زنند شناسایی کنند.»

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، شهیدیان برای انجام تعاملات مالی خود به شرکت‌های آمریکایی نظیر پی پل گذرنامه‌ها و سایر مدارک اقامتی جعلی ارائه می‌کرد تا وانمود کند مشتریانش در خارج از ایران اقامت دارند.

طبق اسناد دادگاه، شرکت پیمنت-۲۴ دارای ۴۰ کارمند است و در تهران، شیراز و اصفهان دفتر دارد.

به گفته دادستان‌های این پرونده، کسب‌وکار اولیه پیمنت-۲۴ انجام معاملات مالی ممنوع با کسب‌و کارهای واقع در آمریکا بوده و این شرکت به صورت غیرقانونی در حال خرید و صادرات غیرقانونی نرم‌افزارهای کامپیوتری از شرکت‌های آمریکایی بوده است.

شهیدیان پذیرفته است که از طرف پیمنت-۲۴ برای صدها نفر که ساکن ایران هستند حساب پی‌پل باز کرده تا از این طریق میلیون‌ها دلار را به اقتصاد ایران روانه کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More