شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز تحقیقات درمورد اتهامات تجاوز ازسوی طارق رمضان، اسلام‌شناس برجسته

 

یک قاضی فرانسوی، دستور تعقیب قضایی طارق رمضان، اسلام‌شناس برجسته را به اتهام تجاوز به عنف، صادر کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه ۱۴ بهمن، طارق رمضان، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد، به تجاوز به دو زن در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ میلادی، متهم شده و در بازداشت به‌سر می‌برد.

به دنبال شکایت دو زن از رمضان، مبنی‌بر آزار جنسی آنان ازسوی او، در هتلی در فرانسه، پلیس فرانسه، چهارشنبه‌ ۱۱ بهمن او را دستگیر کرد و روز جمعه ۱۳ بهمن نیز در دادگاهی در فرانسه محکوم شد.

طارق رمضان، نوه‌ی حسن‌ البنا، بنیان‌گذار اخوان‌المسلمین مصر، که شهروند سوئیس است، پس از دو روز تحقیقات و بازجویی پلیس در این رابطه، ازسوی دستگاه قضایی فرانسه متهم شناخته شده است. البته رمضان، کلیه‌ی اتهامات واردشده به خود را رد می‌کند.

ایندا عیاری، زنی که قبلاً یک اسلام‌گرای افراطی بوده، مدعی شده که رمضان در هتلی در پاریس به او تجاوز کرده است. این زن ماجرای تجاوز جنسی به خود را در کتابی که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرد، بدون ذکر نام فرد متجاوز، تشریح کرده بود. اما به گفته این زن، او چند ماه پیش، در راستای کارزار توییتری «من هم»، برای تشویق زنان قربانی تجاوز به افشای متجاوز، تصمیم به شکایت از طارق رمضان گرفت.  

زن ۴۰ ساله‌‌ی دیگری نیز که به اسلام گرویده است، طارق رمضان را به تجاوز و آزار جنسی در سال ۲۰۰۹ متهم کرده است.

این دو زن، در دادگاه جزئیات تجاوز جنسی به خود از جانب این استاد مطالعات اسلامی را تشریح کردند و به قاضی گفتند که تجاوز رمضان به آنان، با اعمال خشونت همراه بوده است.

اتهامات دیگری، ازجمله اتهام آزار جنسی دختران نوجوان سوئیسی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی نیز به طارق رمضان وارد شده است که او تمامی آن‌ها را تکذیب کرده و گفته مخالفانش، کارزاری برای بدنام کردن او به راه انداخته‌اند.

وکلای ایندا عیاری می‌گویند اطمینان دارند که درصورت وجود قربانیان دیگر در فرانسه یا در هرجای دیگر، عدالت درمورد آن‌ها نیز اجرا خواهد شد.

طارق رمضان اخیراً در فرانسه مشغول به تحقیقات دانشگاهی بوده‌است. دانشگاه آکسفورد که او پیش‌تر در آن‌جا استاد مطالعات اسلامی معاصر بوده است، در بیانیه‌ای اعلام کرده که این پروفسور اسلام‌شناس، قبلاً در آن دانشگاه مشغول به کار بوده، ولی در چارچوب یک توافق، کرسی خود را به‌طور موقت ترک کرده است.

اتهامات این اسلام‌شناس مشهور مسلمان، در شبکه‌های اجتماعی مجازی، بحث‌های زیادی برانگیخته‌است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More