شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آخرین تلاش‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن با سفر به ایالت‌های کلیدی آمریکا

در آخرین روز از کارزار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور روز دوشنبه به چهار ایالت سفر خواهد کرد و جو بایدن، رقیب دموکراتش نیز تمرکز خود را بر ایالت‌های پنسیلوانیا و اوهایو خواهد گذاشت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و بر اساس نظرسنجی‌های ملی، جو بایدن همچنان پیشتاز این انتخابات است.

با این حال، رقابت این دو نامزد انتخاباتی در برخی از ایالت‌ها تنگاتنگ است و همچنان این احتمال وجود دارد که ترامپ بتواند ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.

ترامپ که تلاش می‌کند پس از

 جورج اچ. دابلیو بوش در سال ۱۹۹۲، اولین رییس جمهوری نباشد که نتوانست برای یک دوره دیگر دوباره انتخاب شود، روز دوشنبه به کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویسکانسین و بار دیگر به میشیگان خواهد رفت.

او در سال ۲۰۱۶ در این ایالت‌ها توانسته بود بر هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش پیروز شود، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است بایدن رای این ایالت‌ها از آن دموکرات‌ها کند.

ترامپ کارزار انتخاباتی خود را در گرندرپیدز میشیگان به پایان خواهد برد. او در سال ۲۰۱۶ نیز کارزار انتخاباتی خود را در همین مکان به پایان برده بود.

در مقابل، بایدن و کامالا هریس، بخش مهمی از روز دوشنبه را در ایالت کلیدی پنسیلوانیا خواهند گذراند و نقاط مختلف این ایالت خواهند رفت.

بایدن در جمع اعضای اتحادیه‌ها و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شهر پیتسبرگ سخن خواهد گفت و عصر دوشنبه نیز در تجمع دیگری با حضور لیدی گاگا، خواننده، شرکت خواهد کرد.

او در این بین، سری هم به اوهایو، ایالت هم‌مرز با پنسیلوانیا خواهد زد، که ترامپ توانسته بود در سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شود، اما نظرسنجی‌ها اکنون نشان می‌دهد که رقابت این دو نامزد در ایالت اوهایو فشرده است.

بایدن در طول کارزار انتخاباتی خود تقریبا به ایالت‌هایی سفر کرده که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آن ایالت‌ها به پیروزی رسیده بود. این نامزد حزب دموکرات انتقادهایش را بیشتر بر نوع مدیریت بحران کرونا از سوی رییس جمهوری آمریکا متمرکز کرده است.

بایدن ترامپ را متهم می‌کند که از مبارزه با همه‌گیری کرونا دست کشیده و نوع مدیریت دولت منجر به مرگ بیش از ۲۳۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا و از بین رفتن میلیون‌ها فرصت شغلی شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آمریکا‌یی‌ها درباره مبارزه با کرونا بیشتر به بایدن اعتماد دارند.

ترامپ که روز یکشنبه به پنج ایالت سفر کرد، گفت او توان لازم را برای مقابله با شیوع کرونا دارد. رییس جمهور آمریکا قول داد که اقتصاد این کشور احیا شود و توزیع واکسن کرونا نیز هر چه زودتر صورت گیرد.

به گفته آنتونی فوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا، اولین دوزهای واکسن کرونا احتمالا در اواخر ماه دسامبر یا اوایل ماه ژانویه میان افرادی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، توزیع خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More