شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

«پرزیندنتز کلاب» لندن؛ سیاستمداران وست‌مینیستر و اتهام آزار جنسی

 

یک زن خبرنگار روزنامه‌ی فایننشیال‌تایمز، درپوشش پیشخدمت به مهمانی شام سالیانه‌ی باشگاه خصوصی «پرزیندنتز کلاب» در لندن رفته و درباره‌ی آزار جنسی گسترده‌ی پیشخدمت‌ها ازسوی مهمانان، گزارشی در این روزنامه نوشته است.

باشگاه «پرزیدنتز کلاب»، یکی‌از مشهورترین باشگاه‌های خصوصی مردانه در لندن است که بسیاری از افراد مشهور و همچنین اعضای انجمن‌های مختلف، عضو آن هستند.

مدیسون مریئج، خبرنگار فایننشیال تایمز می‌گوید که شرط استخدام پیشخدمت در این باشگاه، دارا بودن «قد بلند، اندام متناسب و زیبایی» بوده است.

گزارش فایننشیال‌تایمز، حاکی از آن است که مهمانان مرد شام سالیانه‌ی این باشگاه که اغلب آن‌ها افرادی مشهور بودند، زنان پیشخدمت را دائماً دستمالی می‌کردند.

خبرنگار فایننشیال‌تایمز نوشته است که لباس فرم پیشخدمت‌ها، «کوتاه، سکسی و مشکی» بوده است.

به گزارش مدیسون مریئج، کارفرما از پیشخدمت‌ها خواسته بود تا مشتریان را که شامل تجار، سلبریتی‌ها، سیاستمداران و افراد مشهور هستند، راضی نگه دارند و درصورت لزوم، با آن‌ها مشروب بنوشند.

خبرنگار فایننشیال‌تایمز، همچنین می‌گوید برخی از مهمانان اصرار داشتند که پیشخدمت‌ها را روی زانوی خود بنشانند.

او در گفت‌وگو با یک روزنامه‌ی دیگر گفته که خودش هم مورد انواع آزارهای جنسی، ازجمله آزار کلامی و بدنی قرار گرفته است و با این‌که تلاش کرده تا با آن برخوردی حرفه‌ای داشته باشد، ولی وقتی روز بعد به ملاقات والدینش رفته، از شدت پریشانی، بغضش ترکیده است.

پیشخدمت‌های این مهمانی شام، که بسیاری از آن‌ها دانشجو و برخی خارجی بودند، بین ۱۹ تا ۲۳ سال سن داشتند و حدود ۲۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کردند.

 

«پرزیندنتز کلاب» لندن؛ سیاستمداران وست‌مینیستر و اتهام آزار جنسی

 

این گزارش تحقیقی فایننشیال‌تایمز که با یک ویدئوی مخفیانه نیز تکمیل شده، با واکنش گسترده‌ای روبرو شده است.

برخی از اعضای مجلس بریتانیا، درباره‌ی حضور ندیم زهاوی، نماینده‌ی محافظه‌کار و کردتبار در این مهمانی جنجالی، پرس‌و‌جو کرده‌اند. زهاوی که از مقامات مسؤول در امور کودکان و خانواده در بریتانیاست، خود ضمن محکوم‌کردن آزارجنسی مورد بحث، پاسخ داده است که دیگر در چنین مهمانی‌های مخصوص مردان شرکت نخواهد کرد.

سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که نخست‌وزیر از این گزارش ناراحت شده و اتفاقاتی که در این مهمانی رخ داده، برای او ناخوشایند است.

جو سوینسون، معاون دبیرکل حزب لیبرال-دمکرات بریتانیا، نتایج این گزارش تحقیقی را منزجر‌کننده خواند، از آن‌که ۳۰۰ مرد تاجر ثروتمند، در این مهمانی، فرهنگ جنسیت‌گرایی خود را بروز داده‌اند، ابراز تنفرکرد و افزود که زمان پایان دادن به این افتضاح است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در بریتانیا، به‌شدت تحت تأثیر این گزارش تحقیقی قرار گرفته‌اند و شرکت‌کنندگان نامدار این مهمانی، ازجمله دیوید ملور، مدیرکل وزارت آموزش‌وپرورش را که اخیراً یک نشان امپراتوری بریتانیا هم از ملکه‌ی این کشور، دریافت کرده است، به‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. درپی این انتقادات، دیوید ملور که تاجر و سیاست‌مدار باسابقه‌ای است، ناچار به استعفا شد.

گزارش جنجالی فایننشیال‌تایمز، سبب شده که کاربران شبکه‌های اجتماعی، مدیران ارشد دولتی، سلبریتی‌ها و تجاری را که در این مهمانی شرکت داشتند، هدف انتقادات شدید خود قرار دهند.

«پرزیندنتز کلاب» در واکنش به این گزارش، ضمن اظهار این‌که در این مهمانی، میلیون‌ها پوند برای کودکان نیازمند جمع‌آوری شده، گفته است که درباره‌ی اتهام آزار جنسی گسترده‌ی پیشخدمت‌ها و میزبان‌های این مهمانی مردانه، تحقیقات کاملی انجام خواهد داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More