شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

«آغاز» عملیات ارتش ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در عفرین

 

نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه، روز جمعه ۲۹ دی‌ماه اعلام کرد که عملیات ترکیه در منطقه‌ی عفرین، «عملاً» آغاز شده است.

جانیکلی افزود که عملیات کنترل منطقە‌ی کردنشین عفرین در شمال‌غربی سوریە، با شلیک توپ آغاز شدە، ولی هنوز نیروی پیادە از مرز عبور نکردە است.

وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری ترکیه‌ای «آ» (AHaber) گفت: «وقتی می‌گویم این عملیات عملاً آغاز شده، منظورم این است که حملات توپخانه‌ای آغاز شده و نیروها از مرز عبور نکرده‌اند».

جانیکلی افزود: «همه‌ی شبکه‌ها و عناصر تروریست در سوریه را از میان برخواهیم داشت».

دولت ترکیه، شبه‌نظامیان کرد در سوریه را تروریست می‌خواند. این درحالی‌ است که کشورهایی همچون آمریکا و روسیه، با این نیرو‌ها تعامل می‌کنند.

روژهات روژ (Rojhat Roj)، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق در عفرین، بە خبرگزاری رویترز گفتە است کە روز جمعه، ارتش ترکیە، روستاهای عفرین را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای خود قرار دادە است. روژ می‌گوید کە درصورت حملە‌ی زمینی، آن‌ها با تمام قوا، با نیروهای ارتش ترکیە و متحدانشان مقابلە خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز تصاویری از حمله‌ی توپخانه‌ای ترکیه به‌سوی عفرین منتشر کرده است.

 

 

 

نیروهای مدافع خلق اعلام کرده‌اند که بمباران توپخانه‌های ترکیه، حدود نیمه‌شب پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه آغاز و  طی آن نزدیک‌به ۷۰ گلوله‌ی توپ، به‌سوی روستاهای کردنشین در عفرین شلیک شد. این نیروها حمله‌های شب‌گذشته و امروز، جمعه، را سنگین‌ترین حملات ترکیه از زمان تهدید به حمله به عفرین، توصیف کرده‌اند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، درمورد حمله‌ی ترکیه به استان عفرین در سوریه، هشدار داد. او گفت: «مطمئن نیستیم که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا نه، ولی ما اکیداً از مقامات ترک خواسته‌ایم تا از هرگونه اقدامی از این دست، خودداری کنند».

پیش‌تر، گروه‌های کرد سوریه از قدرت‌های جهانی خواسته بودند تا جهت توقف بمباران ترکیه در منطقه‌‌ی عفرین در شمال‌غربی سوریه، اقدام کنند.

در همین راستا، حلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، به مسکو سفر کرد تا جهت حمله‌‌ی هوایی به منطقه‌‌ی عفرین در شمال‌غربی سوریه، تأیید روسیه را کسب کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More