شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

 کشته‌های حملات وین به چهار نفر رسید؛ مهاجم کشته شده طرفدار داعش بود

در حالی که تعداد کشته‌های حملات وین به چهار نفر رسید، یکی از مهاجمان که از پای درآمد، جوانی ۲۰ ساله، اصالتا اهل مقدونیه شمالی و طرفدار داعش بود که پیشتر قصد داشت به سوریه برود.

سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش اعلام کرد که حملات تروریستی شامگاه دوشنبه در وین، پایتخت این کشور آشکارا اسلامگرایانه بوده است. 

کورتس روز سه‌شنبه گفت: «ما همه این افراد را با تمام ابزارهای ممکن مورد پیگرد قرار خواهیم داد. ما عاملان و همچنین کسانی را که از آنان حمایت کنند تعقیب می‌کنیم.»

به گفته صدراعظم اتریش حمله شامگاه دوشنبه در وین ۱۴ زخمی برجای گذاشته که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

همچنین رادیو دولتی اتریش اعلام کرد که یکی از زخمی‌شدگان این حمله بر اثر شدت جراحت، جان خود را از دست داد. 

پیشتر پلیس اتریش اعلام کرده بود که این حمله سه کشته غیرنظامی شامل دو مرد و یک زن برجای گذاشته است.

علاوه بر چهار قربانی غیرنظامی، یکی از عاملان حمله نیز از پای درآمد.

همچنین کارل نهما، وزیر کشور اتریش روز سه‌شنبه اعلام کرد که این فردی که از پای درآمد، یک مرد متولد وین ولی اصالتا اهل مقدونیه شمالی است که در سال ۲۰۱۹ برای تلاش در زمینه پیوستن به جنگ سوریه محکوم شده بود.

وزیر کشور اتریش اضافه کرد که این مرد ۲۰ ساله و دارنده ملیت اتریشی بود.

پیشتر رسانه‌های اتریش اعلام کرده بودند که این فرد برای سرویس‌های اطلاعاتی اتریش فردی شناخته شده بود و در فهرست اتریشی‌های افراطی که در پی رفتن به سوریه بودند، قرار داشت.

وزیر کشور اتریش اعلام کرد که او شدیدا مسلح بود و کمربند انتحاری به خود بسته بود که مشخص شد قلابی است. همچنین او خود را به عنوان هوادار گروه دولت اسلامی (داعش) معرفی کرده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت که حدود ۱۵۰ تبعه مقدونیه شمالی در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به داعش در عراق و سوریه پیوستند.

همچنین در حالی که پلیس اتریش برای جست‌وجوی عوامل حملات شامگاه دوشنبه بسیج شده‌اند، خبرگزاری اتریش به نقل از پلیس این کشور اعلام کرد که دو نفر روز سه‌شنبه در ارتباط با این حمله بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این دو نفر در زانکت پولتن، شهری در نزدیکی وین بازداشت شده‌اند. پیشتر رسانه‌های اتریش اعلام کرده بودند که نیروهای شدیدا مسلح پلیس دو خانه را در این منطقه مورد تفتیش قرار دادند.

دولت اتریش از مردم این کشور خواست که در خانه‌های خود بمانند و از حضور در خیابان‌ها خودداری کنند.

پیشتر اعلام شده بود که حملات وین شامگاه دوشنبه در شش محل از جمله بیرون کنیسه اصلی این شهر روی داد. 

این حملات با واکنش‌های گسترده بین‌المللی روبه‌رو شد و بسیاری از کشورها آن را محکوم کردند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More