شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
معرفی تیم‌های جام جهانی

تیم ملی کره جنوبی

گروه F

 

برنامه بازی‌های جام جهانی:

۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد): سوئد- ساعت ۱۹:۳۰

۲۳ ژوئن(۲ تیر): مکزیک- ساعت ۲۲:۳۰

۲۷ ژوئن(۶ تیر): آلمان- ساعت ۱۸:۳۰

(ساعت بازی‌ها به وقت ایران است)

 

راه صعود به جام جهانی:

کره جنوبی بعد از صدرنشینی بدون باخت، مساوی و گل خورده در گروه G مرحله دوم مقدماتی در قاره آسیا که با تیم‌های لبنان، کویت، میانمار و لائوس رقابت می‌کرد، در مرحله سوم و نهایی این مسابقات برخلاف ادوار قبلی به مشکل خورد و کارش به روز آخر کشید؛ کره‌ای‌ها که در گروه A مرحله پایانی مقدماتی با ایران، سوریه، چین، ازبکستان و قطر دیدار داشت، تا هفته نهم ۴ برد، دو باخت و یک تساوی به دست آورد که در دهمین دیدار نیاز به کسب یک تساوی مقابل ازبکستان داشت تا به جام جهانی برسد.

تیم ملی کره جنوبی که به غیر از شکست در تهران برابر ایران، دو باخت غیر منتظره هم در خانه چین و قطر داشت در آخرین دیدار توانست در تاشکند یک امتیاز از ازبکستان بگیرد و صعودش به رقابت‌های ۲۰۱۸ روسیه را قطعی کند.

 

معرفی ستاره:

سون هئونگ مین که در سالیان اخیر همواره در سطح اول لیگ‌های اروپایی به میدان رفته، بعد از سه فصل متوالی درخشان و بازی‌های فوق‌العاده برای تاتنهام انگلیس حالا آماده تاثیرگذاری در ترکیب تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی است؛ این ستاره ۲۵ ساله در فصل گذشته لیگ برتر جزیره تنها در یک مسابقه برای تیم سوم جدول حضور نداشت و در ۳۷ مسابقه دیگر به میدان رفت و ۱۲ گل هم به ثمر رساند که آمار بسیار خوبی برای یک بازیکن آسیایی در این سطح از فوتبال قلمداد می‌شود.

این بازیکن که تکنیک بالا، پاس دقیق و شوت‌های محکمی دارد یکی از موثرترین بازیکنان تیم تاتنهام بوده که البته نتوانسته همان عملکرد را در ترکیب تیم ملی کره جنوبی داشته باشد ولی با این حال او بهترین بازیکن فصل ۱۸-۲۰۱۷ آسیا بوده و کره‌ای‌ها امید زیادی دارند با بهره‌مندی از توانمندی‌های او در مسابقات روسیه به موفقیت دست پیدا کنند.

 

تیم ملی کره جنوبی

 

 دیگر مهره‌های کلیدی:

کی سونگ یونگ، کاپیتان تیم ملی کره جنوبی دیگر بازیکن شاخص ببرهای آسیا است که بسیاری از مفسران فوتبال او را بهترین بازیکن این تیم می‌دانند؛ هافبک ۲۹ ساله هفت فصل اخیر سوانسی انگلیس که رهبر خط میانی کره جنوبی است، مثل تیم باشگاهی در تیم ملی هم بازی‌های چشم‌نوازی انجام می‌دهد و عملکردی که او با پاس‌های دقیق، قطع توپ، برتری در نبردهای هوایی و ... داشته، موجب شده تا میلان ایتالیا هم برای به خدمت گرفتن او اقدام کند.

لی سئونگ وو، پدیده جوان کره جنوبی و محصول آکادمی بارسلونا که فصل گذشته در ورونا ایتالیا بازی کرد و لی جائه سونگ، هافبک تاثیرگذار و گلزن چونبوک موتورز کره جنوبی ازجمله نفراتی هستند که می‌توانند برای این تیم مثمر ثمر ظاهر شوند.

 

ستاره جا مانده:

لی چونگ یونگ بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ تا به امروز در باشگاه کریس پالاس انگلیس عضویت داشته ولی در چهار فصل اخیر لیگ برتر انگلیس تنها ۳۸ بازی انجام داده و با وجود حضورش در خط حمله تنها یک گل به ثمر رسانده که این عملکرد او موجب شد تا در لیست نهایی تیم ملی کره جنوبی برای جام جهانی قرار نگیرد و جزو ستاره‌های بازمانده از این رقابت‌ها باشد.

چانگ هون کون نیز که فصل درخشانی در لیگ یک فرانسه همراه تیم دیژون داشت، به دلیل مصدومیت و پارگی تاندون آشیل پا جام جهانی را در ۲۳ سالگی از دست داد.

 

معرفی مربی:

اولی اشتیلیکه آلمانی بعد از سه سال حضور در فوتبال کره جنوبی، به خاطر باخت غیر منتظره‌ای که در هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی برابر قطر داشت، از سرمربیگری این تیم برکنار شد و شین تائه یونگ جای او را گرفت که این مربی بومی توانست با دو تساوی متوالی مقابل ایران و ازبکستان جواز حضور در روسیه را گرفت.

تائه یونگ همانند دوران بازی خود که برای رده‌های سنی پایه تا بزرگسالان برای تیم ملی کره جنوبی به میدان رفته بود، در دوران مربیگری هم همین منوال را پیش گرفت و بعد از هدایت تیم‌های زیر ۲۰ سال و زیر ۲۳ سال، به‌عنان سرمربی ببرها برگزیده شد ولی او راه سختی در پیش دارد و ممکن است در صورت عدم نتیجه‌گیری و صعود از مرحله گروهی جام جهانی به سمت درب خروج هدایت شود.

 

کره‌ای‌ها در مورد تیم‌شان چه می‌گویند؟

سون هئونگ مین، ستاره کره‌ای‌ها که گفته می‌خواهد قهرمان مردم کشورش باشد، ابراز امیدواری کرده بتوانند برابر حریفان سرسخت‌شان در بزرگترین مسابقات فوتبال دنیا نتیجه مطلوبی بگیرند.

شین تائه یونگ، سرمربی کره جنوبی هم نتیجه گرفتن از آلمان را غیر ممکن دانسته ولی عنوان کرده می‌توانند برابر مکزیک و سوئد به برتری برسند؛ او می‌گوید شانس زیادی در جام جهانی ندارند اما در صورتی که نمایش خوبی ارائه دهند، شاید بتوانند به دو برد متوالی دست پیدا کنند.

 

دیگران درباره تیم کره جنوبی چه می‌گویند؟

پوچتینو، سرمربی تاتنهام راجع به هئونگ مین، وینگر کره جنوبی می‌گوید او می‌تواند مشابه بکام باشد و بازیکن مهمی است که گل‌های زیادی به ثمر رسانده، در بازی خود ثبات دارد و اُفت در روند کاری او دیده نمی‌شود که باید برای او ارزش قائل بود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران هم همواره کره جنوبی را یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا یاد کرده و می‌گوید هیچ وقت نباید این تیم را دست کم گرفت چراکه سابقه خوبی در فوتبال دارند و میزبان جام جهانی بوده‌اند.

 

 ضعف‌های احتمالی:

ببرهای آسیا بیشتر از هر تاکتیکی، روی ضربات آزاد ضعف دارند و مدافعان و دروازه‌بان این تیم روی ارسال‌هایی که روی ضربات ایستگاهی مستقیم، کرنر یا سانتر از جناحین می‌شود، نمی‌توانند عملکرد مشابهی در مقایسه با گرفتن شوت‌های راه دور و اجازه نفوذ از بین مدافعان داشته باشند و اگر در جام جهانی این‌گونه فرصت‌ها را از روی ضربات آزاد به حریفان خود به ویژه برابر آلمان و سوئد بدهند، به مشکل خواهند خورد.

 

نقاط قوت:

زدن شوت‌های از راه دور اصلی‌ترین برنامه تیم ملی کره جنوبی برای رسیدن به گل است که موجب شده بارها از این روش به نتیجه برسند ولی در کنار آن، تائه یونگ روی نفوذ از سمت راست زمین و در نهایت قدرت تمام کنندگی بالای هئونگ مین در خط حمله توجه ویژه‌ای دارد؛ کره دارای بازیکنان تکنیکی و سرعتی است که پایه گذار حملات می‌شوند و از اصلی‌ترین نقاط قوت این تیم محسوب می‌شوند.

 

پیش‌بینی: تا کجا صعود خواهند کرد؟

کره جنوبی ازجمله تیم‌هایی است که نمی‌توان راجع به آن پیش‌بینی دقیقی داشت؛ آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی نگرفتند ولی هیچ وقت در این رقابت‌ها دست و پا بسته نبودند و به نظر می‌رسد امسال هم با حضور ستاره‌ها و لژیونرهای آماده‌ای که دارند، بتوانند در گروه F به موفقیت برسند؛ کره‌ای‌ها می‌دانند شانسی برای گرفتن امتیاز از آلمان ندارند، بنابراین برنامه‌شان را با تمام توان روی دو بازی با مکزیک و سوئد گذاشته‌اند تا بتوانند با برد مقابل این تیم‌ها، راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شوند. صعود به جمع ۱۶ تیم  در صورت راهیابی از دور گروهی، می‌تواند بزرگترین موفقیت برای آنها محسوب شود.

 

تاریخ حضور در جام‌های جهانی:

ببرهای آسیا تا قبل از این، ۱۰ بار حضور در جام‌های جهانی را تجربه کرده‌اند که بهترین نتیجه آنها به سال ۲۰۰۲ که به همراه ژاپن میزبان این رقابت‌ها بوده‌اند، برمی‌گردد؛ کره جنوبی در آن سال توانست شگفتی‌ساز شود و به‌عنوان نخستین تیم آسیایی لقب بگیرد که تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه یافته است؛ کره جنوبی در سال ۲۰۰۲ صدرنشین گروهی که پرتغال و لهستان در آن بودند، شد و در مراحل حذفی هم از سد ایتالیا و اسپانیا گذشت ولی شکست یک بر صفر مقابل آلمان اجازه حضورشان در فینال را نداد.

 

آیا می‌دانستید؟

خرافات عجیبی بین مردم کره جنوبی وجود دارد؛ برای نمونه آنها معتقد هستند نباید نام فردی را با جوهر قرمز بنویسند چراکه در این صورت آن انسان در حال مرگ خواهد بود یا مثلا مردم این کشور با باوری که از چین به آنجا منتقل شده، عدد ۴ را نحس می‌دانند و به همین دلیل منازل مسکونی با این شماره پلاک را ارزان‌تر می‌فروشند یا در آسانسورهای‌شان و دیگر اماکن به جای عدد ۴ ، از کلمه انگلیسی F استفاده می‌کنند.

کره جنوبی در نیم قرن اخیر موفق شده موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی داشته باشد و پیشرفت چشمگیری کند؛ آنها یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده در جهان هستند که شرکت‌های بین‌المللی زیادی را در خود جای داده‌اند.

 

شاید کمتر کسی بداند:

در کنار مسائل اقتصادی، فرهنگی و ... ، ورزش کره جنوبی هم پا به پای دیگر بخش‌های این کشور پیش رفته و توانسته در بسیاری از رشته‌های ورزشی مدعی کسب جام و مدال در میادین آسیایی و بین‌المللی باشد؛ آنها میزبانی المپیک، جام جهانی و مسابقات مختلف آسیایی را هم داشته‌اند و ۴۱ درصد از علاقه‌مندان به ورزش این کشور، طرفدار فوتبال هستند.

اما جالب است بدانید کره جنوبی مهد ورزش الکترونیک(بازی‌های ویدئویی) در جهان است و افرادی که می‌خواهند در این عرصه موفق شوند، مثل سایر ورزشکاران باید با برنامه پیش بروند، تلاش و تمرین زیادی داشته باشند تا در مسابقاتی که در صفحه نمایش‌های غول پیکیر برگزار می‌شود، به افتخار برسند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More