شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
معرفی تیم‌های جام جهانی

تیم ملی برزیل

تیم ملی برزیل

گروه E

 

 برنامه بازی‌های جام جهانی:

۱۷ ژوئن(۲۷ خرداد): سوئیس- ساعت ۲۲:۳۰

۲۲ ژوئن(۱ تیر): کاستاریکا- ساعت ۱۶:۳۰

۲۷ ژوئن(۶ تیر): صربستان- ساعت ۲۲:۳۰

(ساعت بازی‌ها به وقت ایران است)

 

راه صعود به جام جهانی:

تیم ملی برزیل که چهار سال قبل میزبان جام جهانی بود، در نهم اکتبر ۲۰۱۵ (۱۷ مهرماه ۹۴) بازی‌های مقدماتی در منطقه آمریکای جنوبی را با شکست غیرمنتظره ۲ بر صفر برابر شیلی آغاز کرد اما در ۱۷ مسابقه پس از آن که برابر اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا، پرو، شیلی، پاراگوئه، اکوادور، بولیوی، ونزوئلا و دیدار برگشت با شیلی هیچ باختی را تجربه نکرد تا با ۱۳ برد و ۵ تساوی، ۴۱ امتیاز بگیرد و با اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به اروگوئه، صدرنشین منطقه کونمبول در این مرحله شود.

نکته مهم درباره نتایج فوق‌العاده سلسائوها برای رسیدن به روسیه، این است که آنها موفق شدند در تاریخ بیست و نهم مارس ۲۰۱۷ (۹ فروردین ۹۶) بعد از برتری ۳ بر صفر مقابل پاراگوئه با گل‌های کوتینیو، نیمار و مارسلو و از سوی دیگر شکست اروگوئه برابر پرو و همچنین آرژانتین در دیدار با بولیوی، در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات مرحله مقدماتی و به‌عنوان نخستین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شوند.

 

معرفی ستاره:

نمی‌توان به راحتی یک چهره را از تیم پُر ستاره برزیل نام برد، اما بازیکنی که بدون شک بیشتر نگاه‌های اهالی فوتبال به سمت او خواهد بود، نیمار است؛ بازیکنی با نمایش چشم‌نواز، دریبل‌ها و تکنیکی که بازی‌های درخشان رونالدینیو در سمت راست زمین را یادآوری می‌کند، ضربات آزاد دقیق، سانترهای کم‌نقص و شوت‌های فنی تماشایی، کار را برای تمام حریفان برزیلی‌ها دشوار خواهد کرد.

نیمار که یک سال قبل با انتقال از بارسلونا به پاری سن ژرمن، گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شد، در لیگ لوشامپیونه فرانسه ۱۹ گل و در لیگ قهرمانان اروپا ۶ گل برای پاری سن ژرمن به ثمر رساند و امید اول گلزنی برزیلی‌ها در جام جهانی خواهد بود.

 

تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۸

 

دیگر مهره‌های کلیدی:

در کنار شماره ۱۰ سلسائوها، نمی‌توان به راحتی از نام فیلیپه کوتینیو رد شد؛ بازیکنی با تکنیک و سبک بازی خاص و منحصر به فرد که می‌تواند گره‌گشای تیمش در شرایط و مسابقات سخت باشد؛ کوتینیو بعد از نیم‌فصل حضور در بارسلونا، حالا به دنبال اثبات بیشتر شایستگی‌های خود در رقابت‌های روسیه خواهد بود تا بتواند بیشتر از نیمار جلب توجه کرده و چشم‌ها را به پای خود خیره کند.

علاوه بر او، ستاره‌های دیگری در تیم برزیل مثل آلیسون بکر، دروازه‌بانی که بعد از بازی‌های درخشان در رم، در جام جهانی بیشتر مورد توجه است و همچنین نفراتی مثل تیاگو سیلوا، مارسلو، فیرمینو و گابریل ژسوس.

 

ستاره جا مانده:

نتو، دروازه‌بان والنسیا، داوید لوئیز، مدافع چلسی، الکس ساندرو، مدافع چپ یوونتوس و فابینیو، هافبک موناکو و لوئیز گوستاوو ۵ چهره شاخصی هستند که جایی در لیست ۲۳ نفره تیم ملی برزیل برای جام جهانی روسیه نداشتند  و مصدومیت و مسائل فنی مانع از حضورشان در رقابت‌های روسیه شده است.

 

معرفی مربی:

بعد از آنکه برزیل در مرحله گروهی مقدماتی کوپا آمه‌ریکا برابر پرو شکست خورد و با تنها ۴ امتیاز تیم سوم گروه B شد و به شکل غیر منتظره‌ای از این رقابت‌ها کنار رفت، فدراسیون فوتبال برزیل دونگا را برکنار کرد و هدایت این تیم را به آدنور لئوناردو باکی(تیته)، سرمربی کورینتیانس سپرد.

تیته ۵۷ ساله که دو سال است هدایت تیم ملی برزیل را عهده‌دار شده و توانسته مقتدرانه سلسائوها را به جام جهانی برساند، در دوران باشگاهی آمار و عملکردی درخشان داشته است؛ او که سرمربی تیم‌هایی همچون سائوپولو، اینترناسیونال، کورینیتایس و ... بوده دو بار جام قهرمانی برزیل، یک قهرمانی کوپا لیبرتادورس و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را تجربه کرده و با افتخارات باشگاهی زیادی هدایت تیم ملی برزیل را برعهده گرفته است.

 

برزیلی‌ها در مورد تیم‌شان چه می‌گویند؟

توستائو، پیشکسوت فوتبال برزیل که در جام جهانی ۱۹۷۰ توانست همراه این تیم به قهرمانی برسد و در حال حاضر ۷۱ ساله است، می‌گوید نیمار از رونالدو و روماریو بهتر و از پله پایین‌تر است ولی با این حال او توانایی این را دارد که تبدیل به بهترین بازیکن جهان شود و بتواند کمک زیادی به برزیل در جام جهانی کند.

رونالدینیو، ستاره برزیلی سابق بارسلونا نیز معتقد است تیم ملی کشورش با در اختیار داشتن نیمار می‌تواند قهرمان جام جهانی شود.

 

دیگران درباره برزیل چه می‌گویند؟

یواخیم لوو، سرمربی آلمان که چهار سال قبل سنگین‌ترین شکست تاریخ برزیل توسط تیم او رقم خورد، معتقد است بازیکنان سلسائو امسال انگیزه زیادی در جام جهانی دارند و از اشتباهات حریفان به راحتی استفاده می‌کنند.

محققان دانشگاه اینسبروک اتریش نیز بعد از بررسی‌های کارشناسانه خود عنوان کرده‌اند برزیل بیشترین شانس را برای رسیدن به قهرمانی جام جهانی روسیه دارد.

 

ضعف‌های احتمالی:

مهم‌ترین بحث برای برزیلی‌ها میزان آمادگی نیمار در جام جهانی است چراکه او اخیرا دچار شکستگی از ناحیه کف پا(متاتارسال) شد و شاید همین مسئله موجب شود او در بازی‌های ۲۰۱۸ روسیه نتواند بازی‌های همیشگی خود را به نمایش بگذارد و با عدم آمادگی او، برزیل هم در مقابل حریفان به مشکل بخورد.

نکته دیگر برای این تیم، نداشتن تجربه جام جهانی برای تیته است؛ با وجودی که این مربی توانست با نتایجی جالب توجه و تنها یک باخت برزیل را به جام جهانی برساند، اما برای نخستین بار در بزرگترین رقابت‌های فوتبال دنیا مربی‌گری خواهد کرد و شاید کم‌تجربگی او برای این تیم دردسرساز شود.

 

نقاط قوت:

داشتن ستاره‌هایی که هر کدام برای نتیجه‌گیری یک تیم در بسیاری از بازی‌ها کفایت می‌کند، در برزیل به بیش از ۱۱ نفر می‌رسد و حتی در خط دروازه هم این تیم دو گلر آماده از تیم‌های رم و منچستر سیتی دارد که می‌تواند به قدرت این تیم اضافه کند؛ در خط میانی و حمله، برزیل آنقدر بازیکن دارد که شاید فیرمینو، ستاره فصل اخیر لیورپول یا پائولینیو، هافبک بارسلونا نیمکت‌نشین باشند؛ در خط دفاع هم با حضور نفرات با تجربه‌ای مثل سیلوا، مارسلو و مارکینیوش بعید به نظر می‌رسد این تیم به مشکل چندانی برخورد کند و آنها با اتکا به این نفرات می‌توانند برای ششمین بار قهرمان جام جهانی شوند.

این نکته را هم باید اشاره کرد که برزیل، پُر افتخارترین تیم جام جهانی است و بدون تردید به دست آمدن جام برای آن‌ها هیچ‌وقت دور از دسترس نبوده و ستاره‌های برزیلی می‌خواهند پس از ۱۶ سال مجددا تیم‌شان را به این مهم برسانند.

 

پیش‌بینی: تا کجا صعود خواهند کرد؟

برزیل همواره جزو مدعی قهرمانی بوده و نمی‌تواند صعود از مرحله گروهی یا مراحل بالاتر را برای این تیم عجیب دانست؛ شاگردان تیته بعد از راهیابی مقتدرانه از منطقه آمریکای جنوبی، حالا به دنبال جبران ناکامی سال‌های اخیرشان در کوپا آمه‌ریکا و سه دوره اخیر جام جهانی هستند و نمی‌خواهند در رقابت با آلمان که فعلا صدر رنکینگ فیفا را در اختیار دارد، عقب بمانند.

 

تاریخ حضور در جام‌های جهانی:

برزیل از سال ۱۹۳۰ که نخستین حضورش در جام‌های جهانی بود تا به حال ۲۰ بار حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کرده که در این مدت ۱۱ مرتبه به مرحله نیمه نهایی راه یافته و توانسته ۵ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی به دست بیاورد و با این عناوین، پُر افتخارترین تیم این مسابقات باشد.

 

تیم ملی برزیل در جام جهانی ۱۹۳۰

 

آیا می‌دانستید؟

نام برزیل از دانه(جوز) این کشور گرفته شده است(جوز برزیلی نام درختی در آمریکای جنوبی و همچنین نام دانه‌ای خوراکی است که از این درخت برداشت می‌شود)؛ برزیل ۵۰ درصد بخش آمریکای جنوبی را احاطه کرده و با تمام کشورهای این قاره به غیر از شیلی و اکوادور مرز مشترک دارد و نکته جالب توجه دیگر برای برزیل این است که تعداد آرایشگران زن آن از تعداد سربازان‌اش بیشتر است!

 

شاید کمتر کسی بداند:

در کتاب فیفا هم این موضوع نیامده اما جالب است بدانید پله، اسطوره تکرار نشدنی فوتبال برزیل و جهان پدری به نام دوندینیو داشته که در تنها ۶ بازی موفق به زدن ۱۹ گل برای تیم ملی این کشور شده و در ۷۷۵ مسابقه باشگاهی هم ۸۹۳ گل به ثمر رسانده است تا او و پسرش افسانه‌های فوتبال برزیل باشند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More