شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در مرز عراق و سوریه بر اثر حمله پهپادی

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران  در مرز عراق و سوریه در اثر یک حمله پهپادی کشته شده است.

به گزارش رویترز به نقل از منابع عراقی، روز دوشنبه مقامات امنیتی و همچنین شبه نظامیان محلی در عراق خبر دادند که در اثر حمله پهپادی یک فرمانده سپاه پاسداران در مرز عراق و سوریه کشته است. این منابع نتوانستند هویت فرمانده را تایید کنند، اما به گفته آنها این فرد در کنار سه نفر دیگر که با او در یک وسیله نقلیه بودند، کشته شده‌اند.

پیشتر اما رسانه‌های عربی و عراقی، از «کشته شدن مسلم شهدان» یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و سه همراه وی در بمباران هواپیمای بدون سرنشین خبر داده بودند.

به گفته منابع عربی، در این بمباران خودروی مسلم شهدان و همراهانش هنگام عبور آنها از مرز عراق به سوریه هدف قرار گرفته است.

همچنین دو مقام امنیتی عراق به صورت جداگانه به رویترز گفته‌اند که این وسیله نقلیه در حال حمل سلاح از طریق مرزهای عراق بود و پس از ورود به خاک سوریه مورد اصابت قرار گرفت.

این دو مقام همچنین اضافه کردند که گروه‌های شبه نظامی عراقی مورد حمایت ایران به بازگرداندن اجساد کمک کرده‌اند. اما جزئیات بیشتر در مورد این حادثه و یا زمان دقیق آن را اعلام نشد.

این حادثه تنها چند روز پس از کشته شدن محسن فخری زاده، در تهران اتفاق می‌افتد که ایران مسئولیت آن را بر عهده اسرائیل می‌داند.

اسرائیل هفته گذشته نیز حملات هوایی وسیعی علیه اهداف مختلف در سوریه انجام داد که در اثر آن برخی از نیروهای مورد حمایت ایران نیز هدف قرار گرفتند.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی درباره کشته شدن ۱۹ شبه‌نظامی وابسته به ایران در حمله هوایی اسرائیل به سوریه منتشر شد. پیشتر گزارش شده بود که در حملات هوایی روز پنج‌شنبه گذشته ارتش اسرائیل به دیرالزور سوریه، دست‌کم ۱۹ شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی کشته شده‌‌اند. به گفته شبکه العربیه دو تن از شبه‌نظامیان کشته‌شده سمت فرماندهی داشتند.

طی چند هفته گذشته دیده‌بان حقوق بشر سوریه دو حمله هوایی دیگر در سوریه را هم به اسرائیل منتسب کرده بود. همچنین دو شبکه العربیه و الحدث به نقل از منابع خود خبر داده بودند که بمباران نیمه شب سه‌شنبه گذشته اسرائیل در سوریه، یک محموله پول از ایران به حزب‌الله را هدف قرار داده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More