شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
منع خشونت بر کودکان، جامعه‌ای امن‌تر خلق می‌کند

کتک زدن بچه‌ها، خشونت در نوجوانان را تا ۶۹ درصد بیشتر می‌کند

 

خشونت بین کودکان و نوجوانان در مناطقی که کتک‌زدن بچه‌ها ممنوع نیست تا ۶۹ درصد بیشتر از بخش‌هایی است که تنبیه فیزیکی کودکان هم در خانه و مدرسه یا فقط در مدرسه ممنوع شده است.

طبق برآوردهای دانشگاه‌ مگ‌گیل، پسرها در مناطقی که ممنوعیتی بر کتک‌زدن بچه ندارند تا ۶۹ درصد خشن‌تر از همسن‌ و سال‌های خود در مناطقی با ممنوعیت کتک زدن هستند. بر اساس این برآوردها دخترها نیز در مناطقی بدون ممنوعیت کتک زدن کودکان تا ۴۲ درصد خشن‌ترند.

بخش دیگر این تحقیق مربوط به مقایسه مناطق بدون محدودیت کتک زدن با مناطقی است که صرفا کتک زدن در مدارس را به لحاظ قانونی ممنوع کرده‌اند. بنابر نتایج تحقیق، خشونت میان پسرها در دو منطقه تفاوت چندانی را نشان نمی‌دهد، ولی در دخترها خشونت معادل ۴۷ درصد کمتر است.

این نتیجه تحقیق، مصاحبه و مقایسه آمار ۴۰۰هزار نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله در ۸۸ کشور، منطقه و ایالت در جهان است.

این پژوهش این سوال را بررسی می‌کرد که ممنوعیت «تنبیه» در قالب خشونت فیزیکی والدین یا معلم‌ها برای تصحیح رفتار یا کنترل کودکان، چه تاثیری بر رفتار کودکان و نوجوانان با همدیگر گذاشته است.

در این تحقیق، موضوع خشونت فیزیکی و کلامی، رفتار جنسی، مصرف الکل، موادمخدر و سیگار بررسی شده‌اند و نتایج کسب‌ شده با دیگر تحقیق‌های محلی مقایسه شده‌اند.

فرنک الگار، محقق دانشگاه مگ‌گیل در کانادا، این تحقیق را که زیرنظرش صورت گرفته، «گسترده‌ترین تحقیق فراکشوری در موضوع خشونت نوجوانان» خوانده است.

در میان این ۸۸ منطقه، ۳۰ کشور تنبیه کودکان را کامل ممنوع کرده‌اند که شامل نیوزلند، ایسلند، کشورهای اسکاندیناوی و اسپانیا می‌شود. ۳۸کشور از جمله بریتانیا، آمریکا و کانادا، تنبیه کودکان را مشخصا در مدارس ممنوع کرده‌اند و ۲۰ کشور دیگر از جمله اسراییل و مصر، هیچ‌گونه ممنوعیتی وضع نکرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد که ثروت و خشونت در نوجوانان ارتباط مستقیمی ندارند و برخی کشورهای ثروتمندتر همانند آمریکا، بریتانیا و کانادا، شاهد خشونت بیشتری بین نوجوانان در مقایسه با کشورهای فقیرتر هستند.

یونسف می‌گوید نیمی از کودکان جهان در معرض خشونت هم‌سن‌وسال‌های خود قرار می‌گیرند.

گزارش ۲۰۱۷ یونسف همچنین می‌گوید که ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله در جهان به‌شکل مرتب از والدین یا دیگر افراد بالغ کتک می‌خورند.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More