شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چین برای محدود کردن انتشار ویروس کرونا، تعطیلات سال نو را تمدید کرد

چین برای ترغیب مردم به جابه‌جا نشدن، تعطیلات سال نوی قمری را سه روز دیگر تمدید کرد. این اقدام چین برای کنترل گسترش ویروس کرونا است. این ویروس تا نیمه‌شب یک‌شنبه به وقت چین، به گزارش کمیسیون بهداشت ملی این کشور، ۸۰ نفر را کشته و  دوهزار و ۷۴۴ نفر را آلوده کرده است. 

ده‌ها میلیون چینی که در روزهای تعطیلات سال نوی قمری، به شهرهای خود یا مقاصد گردشگری رفته بودند، قرار بود این هفته به خانه‌های خود برگردند و این جابه‌جایی می‌توانست خطر انتشار ویروس را از طریق هواپیماها و قطارهای شلوغ افزایش دهد. مدارس نیز در چین بازگشایی پس از تعطیلات سال نو را تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخته‌اند. 

کمیسون بهداشت چین از شناسایی ۷۶۹ مورد جدید بیماری در روز یک‌شنبه خبر داد و گفت، بیش از ۳۰ هزار نفر که با افراد آلوده در تماس بوده‌اند، تحت نظارت پزشکی قرار گرفته‌اند. 

دولت چین همچنین از پنج مورد در هنگ‌کنگ و دو مورد ابتلا در ماکائو خبر دادند. موارد ابتلا در تایلند، تایوان، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، ویتنام، سنگاپور، مالزی، نپال، فرانسه، کانادا و استرالیا مشاهده و ثبت شده. در آمریکا نیز در ایالت‌های واشنگتن، شیکاگو، جنوب کالیفرنیا و آریزونا موارد ابتلا گزارش شده است. 

شی جین‌پیگ، رییس‌جمهوری چین انتشار ویروس کشنده عفونی را «موقعیتی سخت» توصیف کرده و گفت که دولت، مسافرت‌ها و اجتماعات عمومی را محدود کرده تا کار انتقال پرسنل و تجهیزات پزشکی به شهر ووهان که منشاء بیماری بود، تسریع شود. این شهر در حالت قرنطینه است و حرکت پروازها و اتوبوس‌ها به آن متوقف شده است. 

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد برای مذاکره با مقامات چینی و کارشناسان بهداشت و درمان درباره مقابله با ویروس کرونا به پکن می‌رود. آمریکا از شناسایی پنجمین مورد ابتلا به ویروس در ایالات متحده خبر داد. 

کنسولگری آمریکا در ووهان قصد دارد پرسنل و شماری از شهروندان خود را با پروازهای چارتر از چین تخلیه کند. فرانسه و ژاپن نیز تصمیم‌ مشابهی گرفته‌اند و قصد دارند شهروندان خود را با اتوبوس و هواپیما از ووهان خارج کنند. 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More