شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش سیگنال به فیلتر شدن در ایران: تسلیم نمی‌شویم، مردم ایران شایسته داشتن حریم خصوصی هستند و نه سانسور

پیام‌رسان سیگنال در واکنش به فیلتر شدن در ایران در توییتی نوشت: «مردم ایران شایسته داشتن حریم خصوصی هستند و‌ نه سانسور. تسلیم نمی‌شویم»

این شبکه پیام‌رسان در توییتی اعلام کرد: «از زمانی که سیگنال در ایران در صدر اپ‌های دانلود شده  قرار گرفت، دولت ایران آن را مسدود کرد. ما بر روی موضوع سانسور کار می‌کنیم.»

سیگنال همچنین گفت: «ایران که قادر به توقف ثبت نام برای سیگنال نشده است حالا از طریق سانسور، ترافیک آن را پایین آورده است. مردم ایران شایسته داشتن حریم خصوصی هستند. ما تسلیم نشده‌ایم.»

پیام‌رسان سیگنال که طی روزهای اخیر و پس از تغییر سیاست واتس‌اپ در مورد حریم خصوصی، مورد استقبال کاربران از جمله کاربران ایرانی قرار گرفته بود، جمعه ۲۶ دی ماه از مارکت‌های ایران حذف شد.

با این حال دستگاه‌های تصمیم‌گیر و مجری فیلترینگ در ایران، روز دوشنبه، پنجم بهمن ماه این شبکه اجتماعی برخط را در ایران فیلتر کردند.

دلیل حذف سیگنال، دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا همان کارگروه فیلترینگ عنوان شده است. به دنبال حذف پیام‌رسان سیگنال از مارکت‌های ایران از جمله کافه بازار و مایکت، کاربران ایرانی به هنگام تلاش برای دسترسی و دانلود آن با این پیام مواجه شدند که «این اپلیکیشن به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از حالت انتشار خارج شده است.»

مارکت‌های ایران در ادامه این پیام خود را در حذف پیام رسان سیگنال تابع دستور همین کارگروه، یعنی کارگروه فیلترینگ، عنوان کرده و خطاب به کاربران افزودند: «از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، سپاسگزاریم».

واتس‌اپ روز ۱۵ دی‌ماه اعلام کرد که قصد دارد با هدف کمک به افزایش درآمدزایی بیشتر فیسبوک و همچنین تبلیغات بیشتر کسب‌وکارها، به‌روزرسانی‌های جدیدی را اعمال کند. در همین راستا، این شرکت از امکان به اشتراک‌گذاری میزان بیشتری از اطلاعات کاربران با فیسبوک خبر داد. پس از اعلام این تغییرات از سوی واتس‌اپ، بسیاری از کاربران در جهان از جمله در ایران طی روزهای گذشته در پیام‌رسان «سیگنال» حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

پیشتر فیلتر پیام‌رسان تلگرام در ایران،‌ آمار محبوبیت «واتس‌اپ» را با حدود ۵۰ میلیون کاربر بالاتر برد اما تصمیم جدید این پیام‌رسان در تغییر سیاست‌های مربوط حریم خصوصی کاربران منجر به کوچ بخشی از کاربران به سیگنال شده است.

با وجود حذف پیام‌رسان سیگنال از مارکت‌های ایران، با این حال بسیاری از کاربران ایرانی گفتند که از طریق گوگل پلی به آن دسترسی پیدا کرده و این پیام رسان را دانلود می‌کنند. شماری از کاربران ایرانی در واکنش به اقدام کمیته فیلترینگ در حذف پیام رسان سیگنال، گفتند که هدف از این اقدام آن است که «شمار کاربران ایرانی عضو سیگنال بالا نرود و تبدیل به یک تلگرام دیگر نشود».

اقدام نهادهای حکومتی در حذف پیام رسان سیگنال از مارکت‌های ایران و ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران ایرانی به آن، درحالی انجام شده است که جمهوری اسلامی تاکنون اغلب پیام‌رسان‌ها چون تلگرام و شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک را فیلتر کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More