شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هر ساعت شش زن در خشونت‌های خانگی کشته می‌شوند

یک تحقیق انجام شده از سوی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد نشان می‌دهد به طور متوسط در هر ساعت شش زن از سوی شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده‌اش به قتل می‌رسند.

بر اساس این پژوهش، قتل و آدم‌کشی بیش از پنج برابر نسبت به جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان، قربانی داشته است.

تحقیق مذکور می‌گوید در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۶۴ هزار نفر در سراسر جهان قربانی آدم‌کشی‌ها شده‌اند. این در حالی است که در همین مدت، در جنگ‌ها حدود ۸۹ هزار نفر کشته شدند.

همچنین تعداد آدم‌کشی‌ها طی ربع قرن گذشته بیشتر شده است. به طوری که این رقم در سال ۱۹۹۲ به میزان ۲۹۵ هزار و ۵۴۲نفر بود.

با این حال تعداد آدم‌کشی‌ها نسبت به افزایش جمعیت کمی کاهش داشته است؛ به طوری که در سال ۱۹۹۲از هر صد هزار نفر ۷/۲ نفر قربانی آدم‌کشی بودند اما در سال ۲۰۱۷این رقم به ۶/۱ رسیده است.

همچنین ۱۹ درصد آدم‌کشی‌های سال ۲۰۱۷ به صورت سازماندهی شده بوده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که از ابتدای قرن بیست‌و‌یکم تاکنون آدم‌کشی‌های سازمان‌یافته به همان اندازه جنگ‌ها قربانی گرفته‌اند.

بیشترین آدم‌کشی‌ها در دو قاره آمریکا و آفریقا صورت گرفته و تعداد قربانیان آدم‌کشی در آسیا و اروپا از معدل جهانی پایین‌تر است.

همچنین حدود ۸۱ درصد قربانیان آدم‌کشی‌های سال ۲۰۱۷ مردان و پسران بوده‌اند و۹۰ درصد مظنونین به قتل نیز مرد بوده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که کودکان زمانی که خردسالند بیشتر در معرض خطر کشته شدن از سوی مادران خود قرار دارند و وقتی سن آنها بالا می‌رود این خطر از سوی پدران بیشتر متوجه آنهاست.

طبق این گزارش، نابرابری‌ها اجتماعی، بیکاری، بی‌ثباتی سیاسی و فساد، از عوامل قتل‌ و جنایات مرگبار است. همچنین مصرف مواد مخدر، الکل و در دسترس بودن اسلحه آدم‌کشی‌ها را تسهیل می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More