شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

موسسه محک: معالجه علی ولی‌خانی در سال ۹۵ به پایان رسیده است

 

موسسه خیریه محک در بیانیه‌ای اعلام کرده است کودکی که به همراه پدرش در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، چند سال پیش درمان شده است و در حال حاضر برای «معاینات دوره‌ای» به بیمارستان مراجعه می‌کند.

روابط عمومی موسسه محک در بیانیه‌ای نوشت که «علی ولی‌خانی» در سال ۱۳۹۴ به سرطان مبتلا شد و از همان زمان «با ضریب حمایت صد در صد» تحت حمایت این موسسه قرار گرفت. براساس بیانیه محک او از تیرماه سال ۹۵ از این بیماری رهایی پیدا کرده، شیمی‌درمانی او به انتها رسیده و در حال حاضر صرفا برای «معاینات دوره‌ای» به بیمارستان مراجعه می‌کند.

چند روز پیش افشین ولی‌خانی، پدر این کودک در یک برنامه صدا و سیمای ایران حاضر شد. او در این برنامه از مشکلی که برای تهیه داروی فرزندش دارد، سخن گفت و از مسئولان انتقاد کرد. حضور او در این برنامه تلویزیونی موجب شد که موجی برای کمک و حمایت مالی برای این خانواده ایجاد شود. براساس برخی اخبار تاییدنشده، مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان برای کمک به این خانواده جمع‌آوری شده است.

موسسه محک اما با اشاره به این‌‌‌که این کودک از تیرماه سال ۹۵ تاکنون «برای انجام چکاپ‌های دوره‌ای و آزمایشات مرتبط» به بیمارستان مراجعه می‌کند، اضافه کرد که «هزینه‌های مرتبط» نیز از سوی موسسه محک پرداخت می‌شود.

آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه محک، نیز در نامه‌ای خطاب به علی ضیا، مجری برنامه فرمول یک، نوشت که «محتوای ارائه شده» در این برنامه با اطلاعات این موسسه مطابقت ندارد. او نوشت: «با توجه به نیت اهداکنندگان وجوه به حساب آقای افشین ولیخانی که برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزند ایشان بوده است، روش انتقال قانونی مبالغ جمع‌آوری شده براساس اطلاعات مبهم و غیرشفاف ارائه شده، برای مؤسسه خیریه محک ناشناخته است».

علی ضیا، مجری این برنامه، اعلام کرده است که مساله کمک به این پدر و پسر «به صورت کاملا خودجوش» از طرف برخی چهره‌های مشهور آغاز شد. او اضافه کرد این کودک «گرچه دو سال است سرطان را شکست داده، اما همچنان باید آمپولی بزند که به سادگی پیدا نمی‌شود و تهیه آن ماهانه ۴ میلیون تومان هزینه در بر دارد».

ضیا در توضیحات خود خبر داد که نزدیک به یک میلیارد تومان به حساب علی ولی‌خانی واریز شده است، اما «این مبلغ توسط پلیس فتا و دادستانی زنجان بلوکه شد تا تکلیف نهایی مشخص شود».

این مجری صدا و سیما جمهوری اسلامی اضافه کرد که افشین ولی‌خانی اعلام کرده این پول را به بیمارستان بیماران سرطانی اهدا خواهد کرد.



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More