شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مرد آمریکایی به‌ جرم فروش مواد مخدر در «وب تاریک» به ۱۰ سال زندان محکوم شد

یک مرد آمریکایی ساکن کالیفرنیا که در «وب تاریک» (دارک وب یا Dark Web) و با بیت‌کوین مواد مخدر می‌‌فروخت، دستگیر و به ۱۰ سال حبس در زندان فدرال محکوم شد.

 

ویدیوی مرتبط: دارک وب یا وب تاریک چیست؟

 

قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۰ خرداد، تایلر ریوز (Tyler Reeves) را به اتهام فروش و عرضه مواد مخدر در ازای بیت‌کوین، توزیع متامفتامین (شیشه) و پولشویی، به ۱۰ سال زندان و پرداخت ۱۵ هزار دلار جریمه محکوم کرد.

به گفته دادستان پرونده، در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۹ شهریور ۱۳۹۷) پس از صدور مجوزهای لازم، محل زندگی متهم بازرسی شد و علاوه بر مواد مخدر غیر‌قانونی مانند متامفتامین و اکسید کدون، ۱۳ قبضه سلاح گرم و ۱۴ صداخفه‌کن ثبت‌نشده نیز کشف شد.

او در ادامه افزوده است که متهم قطعات این سلاح‌ها را به‌صورت آنلاین خریداری و سپس، سر هم کرده است. همچنین در کنار مواد مخدر و سلاح غیرقانونی، یک کیف پول سخت‌افزاری برای نگهداری بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه و تعدادی شمش طلا و نقره هم از متهم کشف و ضبط شده است.

ریوز از اواسط سال ۲۰۱۷ تا زمان دستگیری، مشغول فروش مواد مخدر بوده است. او از فروشگاهی آنلاین به نام وال‌استریت مارکت (Wall Street Market) برای فروش محصولاتش در «وب تاریک» استفاده می‌کرد که سه تبعه آلمانی مدیریت این سایت را بر عهده داشته‌اند. این افراد هم‌اکنون در ایالات متحده و آلمان تحت تعقیب‌اند.

ریوز یکی از مهم‌ترین عرضه‌کننده‌ها در فروشگاه آنلاین وال‌استریت مارکت بود و به ۳۰۰ مشتری محصول فروخته است و ماموران مخفی دولت نیز شش بار از او خرید کرده‌اند. در یکی از این معامله‌ها، ماموران مخفی از ریوز حدود ۶۰ گرم ماده مخدر شیشه به قیمت ۲۲۳۰ دلار خریداری کردند که به‌صورت بیت‌کوین به او پرداخت شد.

ریوز اولین کسی نیست که در «وب تاریک» و با کمک ارزهای رمزپایه اقدام به فروش مواد مخدر کرده و با حکم زندان مواجه شده است. یکی از مشهورترین موارد مشابه، راس اولبریکت (Ross Ulbricht)، آمریکایی ساکن سان‌فرانسیسکو و صاحب فروشگاه سیلک‌رود یا جاده ابریشم (Silk Road)، بود که از فوریه سال ۲۰۱۱ تا اکتبر سال ۲۰۱۳ در ازای دریافت بیت‌کوین به مشتریان ناشناس مواد مخدر و سلاح می‌فروخت و به دیگران نیز اجازه خرید‌و‌فروش در سایتش را می‌داد. اف‌‌بی‌آی پس از ماه‌ها تلاش برای شناسایی او، سرانجام در اکتبر ۲۰۱۳، راس اولبریکت را دستگیر و روانه زندان کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More