شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محبوبترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۱۹ چه کسانی هستند؟

در تازه‌ترین رده‌بندی محبوب‌ترین چهرهای جهان، بیل‌گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت همچنان در صدر فهرست محبوب‌ترین مردها قرار دارد، اما میشل اوباما جای آنجلینا جولی را به عنوان محبوب‌ترین زن در دنیا گرفته است.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا در رده دوم، همسرش میشل اوباما در جایگاه چهارم و اپرا وینفری مشهورترین مجری تلویزیونی آمریکا و جهان، به عنوان پنجمین چهره محبوب جهانی انتخاب شده است.

نتایج این ارزیابی از سوی You Gov که یک موسسه انگلیسی پژوهش و نظرسنجی بریتانیایی است، روز پنجشنبه ۲۷ تیر منتشر شده، ۴۱ کشور را در برمی‌گیرد و بیش از ۴۲ هزار نفر با شرکت در آن، محبوب‌ترین چهره‌های خود را انتخاب کرده‌اند.

در میان مردان پس از بیل‌گیتس، به ترتیب باراک اوباما، جکی چان بازیگر معروف فیلم‌های اکشن، شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین و جک ما، موسس گروه «علی‌بابا» قرار دارند. بنابراین سه چهره از پنج چهره نخست این رده‌بندی را چینی‌ها از آن خود کرده‌اند.

این چهره‌ها همچنین با حفظ جایگاه خود نسبت به سال ۲۰۱۸، پنج رده نخست محبوب‌ترین مردان سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند. 

در رده‌بندی محبوبترین زنان جهان هم پس از میشل اوباما، اپرا وینفری، آنجلینا جولی، ملکه الیزابت دوم و اما واتسون بازیگر بریتانیایی به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفته‌اند.

 

چه کسانی صعود کرده‌اند؟

در میان مردان، ناراندا مودی، نخست‌وزیر هند با دو پله صعود در جایگاه ششم قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو با سه پله صعود در جایگاه هفتم و لیونل مسی، فوتبالیست آرژانتینی با دو پله صعود در جایگاه نهم قرار گرفته‌اند.

همچنین دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا با دو پله صعود، در جایگاه چهاردهم رده‌بندی محبوب‌ترین مردان این فهرست قرار گرفته است.

در میان زنان هم، میشل اوباما، اپرا وینفری و اما واتسون هر کدام یک پله صعود داشته‌اند. ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق بشر پاکستانی هم با یک پله صعود در رده ششم محبوب‌ترین زنان جهان قرار دارد.

  

چه کسانی سقوط کرده‌اند؟

در میان مردانی که رده‌بندی‌شان افت داشته‌، یکی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه است که با چهار پله سقوط در دهمین جایگاه قرار گرفته و دیگری آمیتاب باچان، هنرپیشه هندی است که با سه پله سقوط در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

در میان زنانی که در این رده‌بندی نسبت به سال گذشته جایگاهشان افت داشته، آنجلینا جولی دو پله سقوط کرده است. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا با سه پله سقوط در جایگاه هشتم و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با چهار پله سقوط در جایگاه دوازدهم قرار گرفته‌اند.

 

تازه‌واردها

دو نفر از زنانی که به تازگی به این رده‌بندی پیوسته‌اند، چینی‌اند. پینگ لی‌یوان، همسر رییس‌جمهوری چین، در جایگاه هفتم و تو یویو، محقق و داروشناس چینی در جایگاه نهم قرار دارند.

به زنان تازه‌وارد به این رده‌بندی همچنین ملانیا ترامپ، همسر رییس‌جمهوری آمریکا را باید افزود که در جایگاه نوزدهم نشسته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More