شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صنایع بزرگ آمریکا به دنبال دریافت اولویت واکسن برای کارگران خود هستند

با آماده شدن واکسن کرونا در آمریکا، بحث درباره اینکه کدام گروه‌ها برای دریافت واکسن در اولویت قرار دارند، بالا گرفته است. در حالی که شرکت‌های آمریکایی برای واکسیناسیون کارکنان و کارگران خود تلاش می‌کنند، ایالت‌ها در خصوص موارد ضروری هنوز اختلاف نظر دارند.

به گزارش رویترز، شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی برای قراردادن کارگران خود در صف مقدم واکسیناسیون در حال کشمکش با برنامه‌های ایالتی هستند چرا که در این برنامه‌ها درباره اینکه چه کسی برای دریافت واکسن اولویت دارد، نظر مشخصی وجود ندارد.

واکسیناسیون در برابر کرونا، کلید بازگشایی ایمن بخش بزرگی از اقتصاد و کاهش خطرات بیماری در کارخانه‌ها است. اما قبل از اینکه کارگر آمریکایی واکسینه شود، سردرگمی در مورد اینکه چه کسی در هنگام شیوع بیماری در اولویت قرار دارد موجب  اختلاف نظرهایی شده است.

به دلیل کمبود تعداد واکسن در مرحله اول، این تصمیم به ایالت‌ها واگذار شده که تعیین کنند چه کسی در صف اول دریافت واکسن خواهد بود و چه کسی باید تا سال آینده صبر کند. اما ایالت‌ها اولویت‌های یکسانی ندارند.

با بررسی برنامه‌های توزیع واکسن ایالتی که توسط رویترز انجام شد، اختلافات زیادی در مورد اینکه چه کسی برای دریافت واکسن اولویت دارد، آشکار شد. چنانچه در برخی از ایالت‌ها برخی گروه‌های کارگری اولویت دارند اما در برخی دیگر هنوز ابهاماتی وجود دارد.

بیش از ۲۰ گروه از صنایع بزرگ از مقامات خواسته‌اند كه كارگران آنها را در اولویت قرار دهند، از جمله شركت‌هایی مانند «اوبر» و کمپانی تحویل غذای «دور دش» و گروه‌های صنعتی و نمایندگان رانندگان كامیون، معلمان، كارگران خرده فروشی و سایر بخش‌های تجاری.

حداقل ۲۲ صنعت دیگر، از جمله شرکت‌های کشاورزی، تامین کنندگان نظافت، بهداشت دندان، رانندگان اتوبوس و بسته‌بندی گوشت هم خواستار اولویت در این مرحله هستند.

مارک لاوریتسن، کارگر سابق کشتارگاه خوک، به عنوان نماینده حدود ۲۵۰ هزار کارگر بسته بندی گوشت و فرآوری مواد غذایی در اتحادیه کارگران تجارت غذایی، در این‌باره گفت: «تاکنون بسیاری از ایالت‌ها از پیشنهادات فدرال برای دادن اولویت به کارگران صنعت گوشت و صنایع غذایی پیروی کرده‌اند، اما برخی از آن‌ها همانند ایالت کلرادو، این مساله را نادیده گرفته‌اند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More