شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رسانه‌های هند: یک هواپیمای ماهان ساعتی پس از انفجار در نزدیک سفارت اسرائیل بازرسی شد

رسانه‌های هند گزارش دادند که ساعاتی پس از انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو، نیروهای امنیتی هند یک هواپیمای شرکت ماهان را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شده است که روز جمعه انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو رخ داد، انفجاری که منجر به صدمه به افراد یا خسارت به ساختمان سفارت نشد اما پس از آن پلیس این کشور اعلام کرد که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد پیش از انفجار، یک تاکسی دو نفر را در این محل پیاده کرده که احتمال می‌رود در این انفجار دست داشته باشند.

به گزارش هندوستان تایمز، نیروهای امنیتی هند بامداد شنبه یک فروند هواپیمای ماهان‌ایر را به این عنوان که «تهدید به بمب‌گذاری شده»، در فرودگاه دهلی‌نو برای ساعاتی متوقف کردند و همه ۹۴ سرنشین و وسایل آنها را مجددا تحت بازرسی امنیتی دقیق قرار دادند.

در این گزارش آمده که به دلیل همین بازرسی امنیتی پرواز این هواپیما بیش از هشت ساعت تاخیر مواجه شد.

علاوه بر این، رسانه‌های هندی روز شنبه گزارش دادند که پلیس دهلی‌نو پس از انفجار روز جمعه در نزدیکی سفارت اسرائیل، به دنبال جزئیات ورود مسافران از ایران و دیگر کشورهای غرب آسیا در یک ماه گذشته بوده است.

یک افسر پلیس هند گفت که دستورالعمل‌هایی برای به دست آوردن مشخصات و سوابق مسافرانی که طی روزهای اخیر از ایران و عراق وارد هند شده‌اند، نیز صادر شده است.

همزمان کانال۱۳ اسرائیل نیز گزارش داد که نامه‌ای به زبان انگلیسی که کنار بسته انفجاری نزدیک سفارت اسرائیل در دهلی‌نو پیدا شده است که در آن سفیر این کشور در هند برای انتقام کشته شدن فخری‌زاده و سلیمانی به مرگ تهدید شده است.

این کانال همچنین خبر داد که در این نامه دست‌نویس که به زبان انگلیسی خطاب رون مالکا، سفیر اسرائیل در هند، نوشته شده پر از اشتباهات دستوری و املایی بوده است.

کانال ۱۳ اسرائیل همچنین گزارش داد که تیمی امنیتی که از اسرائیل به هند اعزام شده است و تحقیقاتی را با تمرکز بر دانشجویان شیعه هندی تحصیل کرده در ایران، آغاز کرده است.

بنابر این گزارش، تیم اسرائیلی معتقد است که احتمال دارد دانشجویان شیعه هندی که در ایران درس خوانده‌اند با دستور و آموزش سپاه پاسداران به عملیات بمب‌گذاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلنی‌نو اقدام کرده باشند.

کانال ۱۳ همچنین عنوان کرد که تحقیقات به خوبی به پیش می‌رود و امکان دستگیری عاملان انفجار زیاد است.

ران مالکا، سفیر اسرائیل در هند نیز گفت که  هنوز نمی‌توان فهمید چه کسی پشت حمله در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو بوده است، اما «ایران یکی گزینه‌ها است».

از سوی دیگر برخی رسانه‌های هند خبر دادند که گروهی به نام «جیش الهند» مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو را به عهده گرفته است.

پلیس هند همچنین اعلام کرد که این حادثه تلفات جانی نداشت و انفجار بر اثر یک بمب دست‌ساز رخ داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More