شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: گارد ملی برای مقابله با شیوع کرونا در سه ایالت آمریکا وارد عمل شده است

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه طی کنفرانس خبری درباره پیامد شیوع ویروس کرونا موقعیت سه ایالت واشنگتن، نیویورک و کالیفرنیا را اضطراری اعلام کرد و از ورود گارد ملی برای مقابله با شیوع کرونا در این ایالت‌ها خبر داد و گفت که  ما در حال جنگ با یک دشمن نامریی هستیم.

رییس جمهوری ایالات متحده در این کنفرانس خبری گفت که «ما در حال مذاکره با کنگره هستیم تا حمایت‌های لازم برای  کارگران و کارمندان در این روزها در دستور کار قرار بگیرد.» 

ترامپ سه ایالت نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا را در مرکز خطر و کانون شیوع ویروس کرونا توصیف کرد و گفت: «برای هر کدام از ایالت های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا، گارد ملی برای کمک آماده است و تخت‌های بیمارستانی، ارسال ماسک و دستکش و وسایل بهداشتی تدارک دیده شده است.» او  همچنین گفت که دستور اعزام فوری کشتی بیمارستانی به لس‌آنجلس را  به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در کالیفرنیا صادر کرده است.

ترامپ در ادامه افزود: « علاوه براین سه ایالت وسایل بهداشتی و دستکش و ماسک به ایالت‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.»

رییس جمهوری آمریکا همزمان از ایجاد برخی تسهیلات برای شهروندانی خبر داد که در خانه قرنطینه هستند و برای سلامتی جان خود و دیگران از خانه بیرون نمی‌آیند. او گفت که مراقب‌های بهداشتی تلفنی در حال گسترش است و بیماران از سوی دکترها به صورت تلفنی در خانه‌ها ویزیت می‌شوند و دارو نیز به منازل‌ آنها ارسال خواهد شد.

 ترامپ همچنین اعلام کرد که  «قانونی برای اجرای سیستم آموزش از راه دور در تعدادی از ایالت‌ها امضا و ابلاغ شده است.»

رییس جمهوری ایالات متحده درباره موقعیت آمریکا و دیگر کشورهای جهان،  از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک دوره چالش برانگیز یاد کرد و گفت که «ما در حال جنگ با یک دشمن نامریی هستیم.»

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی درباره ویروس کرونا، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا نیز گفت: «ما در حال سرعت بخشیدن به آزمایش‌های کرونا و همزمان گسترش آن هستیم تا تمامی آزمایشگاه‌ها امکان انجام این تست را داشته باشند.»

معاون رییس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام آخرین آمار ابتلا به کرونا در  ایالات متحده، گفت: « در حال حاضر ۲۵۴ هزار نفر برای کرونا آزمایش شده‌اند و از این میان تست کرونای کمی بیش از ۳۰ هزار نفر مثبت بوده است.»

پنس همچنین عنوان کرد که «ایالات متحده شاهد بزرگترین بسیج پایگاه صنعتی از زمان جنگ جهانی دوم است.»

دونالد ترامپ نیز در پایان این کنفرانس خبری تاکید کرد که ما در حال گذراندن یک آزمایش ملی هستیم و ثابت خواهیم کرد که از آن عبور می‌کنیم و هیچ آمریکایی تا آن روز تنها نخواهد ماند.  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More