شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ در اولین حضور عمومی بعد از بهبودی: سیاست دموکرات‌ها جز مصیبت و فقر، نتیجه‌ای نداشته است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه  در اولین حضور خود پس از بهبودی از بیماری کووید-۱۹ در جمع گروهی از هوادارانش که مقابل کاخ سفید  با عنوان «قانون و نظم» تجمع کرده بودند، سخنرانی کرد.

رییس جمهوری آمریکا، بر ادامه شور و شوق هوادارانش تا روز انتخابات تاکید کرد و گفت: «ابتدا بگویم که من احساس خیلی خوبی دارم. من افتخار دارم که به این تجمع صلح‌آمیز که شما برگزار کرده‌اید خوش‌آمد بگویم. تجمعی که برای حمایت از نظم و قانون برگزار شده است.» او همچنین از دعاهای دوستدارانش در زمانی که بیمارستان بود تشکر کرد.

دونالد ترامپ با اشاره به انتخابات پیش رو، تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشور ما به یک کشور سوسیالیستی تبدیل شود. نمی‌توانیم این اجازه را بدهیم و این چیزی است که می‌تواند اتفاق بی‌افتد. حتی بدتر از آن.»

او سپس به بیماری کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: «می‌خواهم بدانید که این بیماری فاجعه‌بار چینی – آنچه ما آن را می‌نامیم- شکست خورده است و ما در حال ساختن داروهای قدرتمند و مناسب هستیم و بیماران را درمان می‌کنیم. ما در حال ساختن واکسنی هستیم که خیلی خیلی زود آماده خواهد شد.»

ترامپ همچنین گفت: «دموکرات‌ها تقریبا همه شهرهای داخلی آمریکا را برای صدها سال اداره کرده‌اند و سیاست‌های آنها جز مصیبت، فقر و دردسر، نتیجه‌ای نداشته است. «جو خواب‌آلود» به جامعه آفریقایی-آمریکایی و اسپانیایی خیانت کرده و اگر فکر می‌‌کنید که او می‌تواند این کشور را اداره کند، اشتباه می‌کنید.»

ترامپ در ادامه سخنرانی خود افزود: «برای نیم قرن، آنها شغل‌های شما را به چین فرستادند. این کاری است که آنها کردند و ما شغل‌های شما را از چین بازمی‌گردانیم. ما چین را جریمه مالی خیلی بزرگی خواهیم کرد. میلیاردها و میلیاردها دلار.»

ترامپ در ادامه انتقادهایش به دموکرات‌ها گفت: «آنها مرزها را برای پناهندگان غیرقانونی باز گذاشتند اما امروز ۳۸۰ مایل از دیوار مرزی کشیده شده و به زودی به پایان خواهد رسید.» او اضافه کرد که «آن‌ها ما را در یک جنگ بی پایان خارجی برای ۱۹ سال گرفتار کردند اما سربازان ما در حال برگشت هستند و شما می‌دانید.»

ترامپ ضمن حمایت دوباره از تجمع هوادارانش برای آنچه که «دفاع از قانون و نظم» می‌خواند، گفت: «آن‌روز در مناظره، بایدن حتی نتوانست از کلمه قانون و نظم را استفاده کند. از بایدن خواستم که عبارت قانون و نظم را تکرار کند اما او عصبانی شد. و من خیلی ساده گفتم فقط یک گروه قانون و نظم را اسم ببر که تو را حمایت کنند اما او نتوانست.»

ترامپ با اشاره به انتقاداتی که مخالفانش به او وارد می‌کنند و او را مخالف آزادی می‌نامند گفت: «من کاملا به آزادی اعتقاد دارم و کاری که ما می‌کنیم همان آزادی است.» او همچنین گفت: «ما در حال خشک کردن باتلاق فساد هستیم، طوری که هیچ‌کس در تاریخ این کار را نکرده است.»

رییس جمهوری آمریکا گفت: «ما اینجا هستیم تا پیامی متحد را به ماموران پلیس برسانیم و در واقع پیام را به همه آمریکا‌یی‌ها، از هر رنگ و نژادی برسانیم. ما شما را دوست داریم. اینکه همه رنگ‌ها و نژادها و گروه‌ها شما را حمایت می‌کنند. ما به شما افتخار می‌کنیم.»

او همچنین به اقلیت‌های آفریقایی-آمریکایی و اسپانیایی وعده داد که امنیت و شغل بیشتر برای آنها فراهم خواهد شد: «ما خیلی کار کرده‌ایم. سرمایه و پول به گروه‌های آفریقایی-آمریکایی سرازیر خواهد شد.» او اضافه کرد من برای آفریقایی-آمریکایی‌ها بیش از هر رییس‌جمهور دیگری در تاریخ بعد از آبراهام لینکلن کار کرده‌ام. من این را بارها گفته‌ام.

او در پایان از هوادارانش خواست که  رای بدهند چرا که به گفته او «این مهمترین انتخابات در تاریخ آمریکا» است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More