شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ لوایح حمایت از زنان بومی آمریکا را امضا کرد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دو قانون مربوط به زنان بومی آمریکا را امضا کرد. این قانون‌ها که با نام «ساوانا» و «نادیده‌گرفته نشدن» شناخته می‌شوند، تلاش برای برقراری عدالت در حق صدها زن بومی را که ناپدید یا کشته‌شده‌اند، افزایش خواهد داد.

دونالد ترامپ هم در توییتی تاکید کرد که از امضای این لوایح قانونی به خود افتخار می‌کند. او نوشت: «من اولین رییس‌‌جمهوری هستم که رسما مساله مفقودشدن و قتل بومیان آمریکا را به رسمیت شناختم.»

امضای این دو لایحه قانونی از سوی رییس جمهوری آمریکا، این امید را برمی‌انگیزد که سرانجام کاری در مورد یک بحران وحشتناک و نادیده‌گرفته‌شده در ایالات متحده انجام می‌‌گیرد، بحرانی که در آن صدها زن بومی آمریکایی در سال‌های اخیر ناپدید شده یا به قتل رسیده‌اند.

اولین لایحه، لایحه ساوانا، کمک می‌کند تا در شرایط ویرانگری که در آن هیچ کس نمی‌تواند بگوید دقیقا چه اتفاقی افتاده است، اقدامات موثرتری انجام شود.

بر اساس گزارش نوامبر سال ۲۰۱۸ موسسه بهداشت بومیان، حداقل ۵۰۶ زن و دختر بومی در ۷۱ شهر ایالات متحده گم شده و یا به قتل رسیده‌اند. ۳۳۰ نفر از این آمار تنها به سال‌های بعد از ۲۰۱۰ مربوط است. آمار ذکر شده، با توجه به کمبود و محدودیت داده‌های جمع آوری شده، کمتر از مقدار واقعی است.

این قانون که از سوی لیزا مورکاوسکی، سناتور جمهوری‌خواه تهیه شده است، به یاد ساوانا لا فونتین گریویند، زن ۲۲ ساله بومی که در سال ۲۰۱۷ در داکوتای شمالی ربوده و کشته شد، قانون «ساوانا» نامگذاری شده است.او هشت ماهه باردار بود.

قانون جدید، هماهنگی و جمع‌آوری اطلاعات بین قوانین قبیله‌ای، محلی، ایالتی و فدرال در موارد مربوط به زنان بومی ناپدیده‌شده و یا کشته‌شده را افزایش می‌دهد. همچنین ماموران فدرال را ملزم می‌کند تا با قبایل در مورد چگونگی افزایش ایمنی زنان بومی مشورت کنند.

بسیاری از این ناپدید شده‌ها و کشته‌شده‌ها به دلیل خشونت خانگی، تجاوز جنسی و یا قاچاق جنسی بوده است. بر اساس‌ آمارها، ۸۴ درصد زنان بومی آمریکایی در طول زندگی خود خشونت را تجربه می کنند و در برخی از جوامع قبیله‌ای، آمار قتل زنان ده برابر نرخ میانگین ملی است.

لایحه دیگری که امروز دونالد ترامپ امضا كرد ، «نادیده‌گرفته نشدن» یا «نامرئی نبودن» است. این قانون دولت فدرال را وادار می‌كند تا در برابر مفقود شدن، یا قتل زنان بومی واکنش خود را افزایش دهد.

سناتور مورکاوسکی در بیانیه‌ای به مناسبت تصویب نهایی این قانون گفت: «امروز ما در تلاش برای تامین عدالت برای قربانیان، تسکین خانواده‌های آنها و حمایت از زنان ، کودکان و خانواده‌ها در سراسر کشور به یک مرحله بزرگ قدم گذاشتیم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More