شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان 

عربستان سعودی و روسیه درباره ایجاد ثبات بر بازار نفت تعهد کردند 

وزیران انرژی عربستان سعودی و روسیه در بیانیه مشترکی گفتند که دو کشور متعهد به رسیدن به ثبات بازار نفت و تسریع ایجاد تعادل در بازار هستند. طبق این بیانیه وزیران انرژی عربستان و روسیه در چارچوب مذاکراتشان برای توسعه بازار نفت، تلفنی گفت‌وگو کردند. 

مرز آمریکا و کانادا ۴۵ روز دیگر برای سفرهای غیرضروری بسته است

پیش‌بینی می‌شود که مرز آمریکا و کانادا تا ۲۱ ماه ژوئن- یک ماه‌ونیم دیگر- برای سفرهای غیرضروری بسته باقی بماند. کانادا و ایالات متحده در ماه فروردین محدودیت‌های مرزی را برای سی روز تمدید کردند و این مهلت یک هفته دیگر به پایان می‌رسد. 

به دنبال آتش سوزی بیمارستان‌ها، روسیه نوع خاصی از دستگاه‌های کمک‌تنفسی را ممنوع کرد ‌‌

روسیه استفاده از مدل خاصی از دستگاه‌های کمک‌تنفسی ساخت این کشور را متوقف کرد که پس از ماه آوریل -فروردین- ساخته‌شده‌اند. هفته گذشته این دستگاه‌ها باعث آتش‌سوزی در دو بیمارستان روسیه شده بود. آتش گرفتن دستگاه کمک‌تنفسی اونتا-م در بیمارستان سنت‌پترزبورگ پنچ کشته و در بیمارستان مسکو یک کشته برجای گذاشت. 

پمپئو دوباره از عملکرد چین در ارائه اطلاعات درباره ویروس کرونا انتقاد کرد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر یک روزه خود به اسرائیل، به اشتراک‌گذاری اطلاعات از سوی این کشور در مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا را ستود و از عدم شفافیت چین انتقاد کرد. پمپئو بدون آن که نام چین را ذکر کند خطاب به مسئولان اسرائیلی گفت:‌ «شما شریک خوبی هستید و اطلاعات را تقسیم می‌کنید. برعکس برخی کشورها که سعی می‌کنند اطلاعات را مخدوش و مخفی کنند.» 

دبیرکل سازمان ملل از رهبران دینی خواست با نفرت‌پراکنی مقابله کنند 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران دینی خواست تا همزمان با پیشرفت همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، با«پیام‌های نادقیق و آسیب‌رسانی» که به احساسات ناسیونالیستی و قوم‌گرایانه، نفرت‌پراکنی و درگیری دامن می‌زند، مقابله کنند. گوترش هشدار داد که افراطی‌گرایان و گروه‌های تندرو به دنبال سوءاستفاده از فضا هستند و از رهبران دینی خواست بر همبستگی مبتنی بر حقوق بشر، کرامت انسانی و احترام متقابل تاکید کنند. 

اتحادیه اروپا می‌گوید لازم نیست صندلی وسط هواپیماها خالی بماند ولی زدن ماسک الزامی است

کمیسیون اروپا می‌گوید با ازسرگیری سفرهای اروپایی، لازم نیست که خطوط هوایی صندلی وسط هواپیما را خالی نگاه دارند اما زدن ماسک در تمامی طول سفر و در فرودگاه‌ها الزامی است. مقررات مربوط به سفر بخشی از دستورالعمل پیشنهادی این کمیسیون برای لغو تدریجی و محتاطانه مقررات مرزی و مسافرتی است. 

اتحادیه اروپا قوانین ازسرگیری توریسم و ترددهای مرزی را تعیین می‌کند

کمیسیون اروپا مقررات ازسرگیری توریسم را تعیین کرده‌ است و به موجب آن مردم می‌توانند طی ماه‌های آینده و علی‌رغم بحران ویروس کرونا، در هتل‌ها اقامت کنند، به رستوران بروند و از سواحل دریا لذت ببرند. این کمیسیون همچنین خواستار تمدید محدودیت بر سفرهای غیرضروری به ۲۶ کشور حوزه شنگن تا نیمه ماه ژوئن- ۳۰ روز دیگر- شده است. 

شهروندان انگلیسی به آرامی از قرنطینه کامل خارج می‌شوند 

در انگلیس مقررات قرنطینه در روز چهارشنبه به آهستگی و تدریجی تسهیل شد و افرادی که امکان کار از خانه را ندارند به بازگشت به ادارات ترغیب شدند. بریتانیا با بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر کووید۱۹، اولین کشور اروپایی از نظر شدت آسیب از بحران ویروس کرونا به شمار می‌رود. 

پیرترین زن اسپانیا در ۱۱۳ سالگی کووید۱۹ را شکست داد

زن ۱۱۳ ساله اسپانیایی پس از ابتلا به کووید۱۹ بهبود یافت. او در ماه مارس و در جریان قرنطینه سرتاسری اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از هفته‌ها قرنطینه و ابتلا به علائم ملایم بیماری، بهبود یافته است. این زن ۱۱۳ ساله اپیدمی آنفلوآنزا در ۱۹۱۸، جنگ داخلی اسپانیا و دوران ویروس کرونا را تجربه کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا حمله مسلحانه به زایشگاه کابل را محکوم کرد 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا حمله شبه‌نظامان به زایشگاهی در کابل را محکوم کرد. پمپئو گفت «هر حمله‌ای به افراد بی‌گناه نابخشودنی است اما حمله به نوزادان و زنان باردار شر مطلق است.» در حمله مردان مسلح به بیمارستانی در کابل در صبح سه‌شنبه دو نوزاد و ۱۲ مادر و پرستار کشته شدند. 

 شمار جان‌باختگان بر اثر کووید۱۹ در بریتانیا از ایتالیا سبقت گرفت 

بنا به آمار اعلام شده در روز سه‌شنبه، بریتانیا از نظر شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در قاره اروپا از ایتالیا پیشی گرفت. آمار هفتگی دفتر آمار ملی بریتانیا حاکی است که شمار موارد مرگ در این کشور به ۳۲ هزارو ۳۱۳ نفر رسیده است. تنها در آمریکا با پنج برابر جمعیت، شمار قربانیان کووید۱۹ از بریتانیا بیشتر است. 

سفیر آمریکا در اسرائیل به علت بیماری از مایک پمپئو در تل‌آویو استقبال نکرد

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، برای دیداری یک روزه وارد اسرائیل شد. او با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و بنی گانتز شریک او در ائتلاف سیاسی ملاقات  می‌کند. محور مذاکرات شیوع بیماری، و تنش‌های منطقه‌ای با ایران است. دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل به علت بیماری به استقبال پمپئو نرفت. وزارت خارجه آمریکا گفت نتیجه تست او به ویروس کرونا منفی اعلام شده است. 

پلیس اسرائیل ۳۲۰ نفر را در جریان یک جشنواره به علت تخلف از مقررات مربوط به ویروس کرونا بازداشت کرد

 پلیس اسرائیل ۳۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان در یک مراسم سالانه مذهبی را بازداشت کرد. مومنان یهودی در مقابل مقررات محدودکننده اعمال شده به علت ویروس کرونا و برای دسترسی به یک مقبره باستانی برای دعا و نیایش دست به شورش زده بودند. جشنواره لاگ با-اومر سالانه هزاران مومن یهودی را برای دعای شبانه، رقص و آواز حول آتش به شمال اسرائیل می‌کشاند. 

مرز آلمان و اتریش از یک ماه دیگر باز می‌شود

 وزیر توریسم اتریش گفت مقررات کنترل مرزی از نیمه ماه ژوئن - یک ماه دیگر- در مرز اتریش و آلمان لغو می‌شود. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و سباستین کورتس صدر اعظم اتریش، بر طرحی دو مرحله‌ای برای تسهیل محدودیت‌های سفر میان دو طرف توافق کرده‌اند. 

ال‌جی کره جنوبی هیاتی را برای تحقیق درباره سانحه نشت گاز به هند فرستاد 

شرکت ال‌جی در کره جنوبی از اعزام هیاتی به هند خبر داد و گفت هدف از این اقدام تحقیق درباره علت نشت گاز سمی در تاسیسات شیمیایی این شرکت است که هفته گذشته موجب مرگ ۱۱ نفر شد و ۸۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد. ال‌جی گفت هیات هشت نفره این شرکت حمایت خود را از کارکنان اعلام داشته و با مسئولان دولتی هند ملاقات خواهند کرد. 

کمیسیون دولت آمریکا می‌گوید حذف تایوان از سازمان بهداشت جهانی موجب مرگ افراد شده است

کمیسیون بررسی روابط اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین در کنگره آمریکا در گزارشی گفت اقدام سازمان بهداشت جهانی در امتناع از عضویت تایوان و اجازه ندادن به آن برای به اشتراک گذاشتن روش‌ها و اطلاعات خود درباره کرونا، موجب از دست رفتن جان مردم شده است.

 چین تایوان را یک استان خود تلقی می‌کند. ایالات متحده بارها ممانعت چین از دسترسی کامل تایوان به سازمان بهداشت جهانی را مورد انتقاد قرار داده است. 

کاخ سفید گفت مایک پنس برای چند روز از دونالد ترامپ فاصله می‌گیرد  

به دنبال اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از دستیاران مایک پنس به ویروس کرونا، معاون رییس‌جمهور آمریکا برای چند روز به دونالد ترامپ نزدیک نمی‌شود. پنس در نشست ترامپ با خبرنگاران در حیاط کاخ سفید در روز دوشنبه حضور نداشت. نتیجه آزمایش پنس منفی اعلام شده است. کاخ سفید زدن ماسک برای کلیه کارکنانش را اجباری کرده است. 

موارد واقعی مرگ و ابتلا بر اثر کووید۱۹ بیش از آمار رسمی است

 چهار منبع در یمن که به اطلاعات بیمارستان‌ها دسترسی دارند و نخواستند نامشان فاش شود می‌گویند موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر کووید۱۹ در این کشور به مراتب از آماری که مسئولان ارائه می‌دهند بالاتر است. یمن تاکنون از ۶۷ مورد ابتلا و ۱۱ مورد مرگ خبر داده است. سازمان بهداشت جهانی درباره انتشار ویروس کرونا در این کشور جنگ‌زده هشدار داده است. 

ترم پاییز دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا لغو شد

 نظام ایالتی دانشگاهی در کالیفرنیا که بزرگترین در ایالات متحده به شما می‌رود، کلاس‌های مربوط به ترم پاییز را به علت شیوع ویروس کرونا لغو کرد. ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا اعلام کرده که قوانین ماندن در خانه احتمالا تا سه ماه دیگر تمدید می‌شود. 

شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در جهان به بیش از ۲۹۰ هزار نفر رسید

بنا به آمار جمع‌آوری شده توسط خبرگزاری رویترز، تا روز چهارشنبه شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۲۷۰ هزار نفر رسید و ۲۹۰ هزارو ۳۲۴ نفر در سرتاسر جهان تاکنون بر اثر کووید۱۹ جان‌باخته‌اند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More