شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بلوا بر سر تبلیغ آرایشگاه زنانه

به دنبال انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در بابل، مسئولان این شهر با بازداشت «متخلفان» و برگزاری دادگاه برای آنان، این آرایشگاه را پلمب و پروانه کسب آن را لغو کردند.

در این عکس که روز جمعه سی‌ام فروردین گرفته شده، زن جوانی جلو بنر این آرایشگاه نشسته و در حال خواندن یک روزنامه محلی است که تیتر یک آن، از یک افتتاح یک «سالن زیبایی» در بابل خبر می‌دهد.

دو روز بعد، وقتی این عکس در شبکه‌های مجازی منتشر شد، مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، روز یکشنبه اول اردیبهشت، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تأکید بر «بی‌سابقه» بودن این نوع تبلیغ، مدعی شد که «انجام‌دهندگان این امر در صدد محک زدن افکار جامعه برای جا انداختن این سبک تبلیغی جدید با استفاده ابرازی از یک زن به عنوان عنصری برای خودنمایی و جلب توجه بیشتر بودند.»

امام جمعه بابل گفت که پس از «تماس با مسوولان امر»، خواهان برخورد قاطع «شهرداری، اداره ارشاد، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی» با «عوامل این حادثه بی‌شرمانه و غیراخلاقی» تا «در آینده کسی جرات نکند با انجام حرکتی مشابه با آبرو و اسم شهرستان بابل بازی کند.»

همچنین روابط عمومی شهرداری بابل با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نصب بنر روی بیلبورد شهر را «غیر قانونی و بدون کسب مجوز» توصیف کرد و آن را «یک حرکت ضد اخلاقی و ضد ارزشی» نامید.

شهرداری بابل اعلام کرد که به منظور «تحقیق، بررسی و برخورد قانونی بیشتر با عامل یا عاملان این اقدام ضد فرهنگی و استفاده غیرقانونی از اموال عمومی» این پرونده «از طریق نیروی انتظامی به دستگاه قضایی» ارجاع شده است.

همچنین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل از «شناسایی عوامل این اقدام» خبر داد و اعلام کرد که دستور قضائی برای برخورد با آنان صادر شده است.

قربانعلی ولیزاده بورا فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان بابل نیز به این تبلیغ واکنش نشان داد و درباره آنچه در روز جمعه اتفاق افتاد، گفت: «تبلیغات زنده یک خانم بر روی داربست برای یک روز انجام نشده» و فقط «چند ثانیه از یک خانم رهگذر خواسته شد که بر روی بیلبورد رفته و از وی عکسی گرفته» شود.

این در حالی است که فضل الله وکیلی رئیس دادگستری بابل گفته که دستگاه قضائی ایران در حال بررسی است که «آیا این خانم یک رهگذر بود یا مشاور این آرایشگاه بوده است.»

علاوه بر پلمب آرایشگاه و لغو پروانه کسب آن، جواز فعالیت شرکت تبلیغاتی مجری این تبلیغ نیز لغو شد.

همچنین دادگاه «متخلفان» این پرونده روز دوشنبه برگزار شد، اما از حکم احتمالی این دادگاه هنوز خبری منتشر نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More