شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت ۴۱۲ تن به اتهام «روزه خواری» در کرمانشاه

محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه از بازداشت ۴۱۲ تن به اتهام «روزه خواری» در این استان خبر داد و گفت: برای ۱۷۰ نفر از بازداشت شدگان پرونده تشکیل و ۱۵۴ نفر نیز به دستگاه قضائی معرفی شدند.

به گزارش مهر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه همچنین گفت ماموران این نیرو به ۵۶۹ راننده درون شهری به خاطر «تظاهر به روزه خواری در ملاءعام» تذکر داده و «خودروی ۴۹ تن از این رانندگان را به خاطر «بی توجی به تذکرات» توقیف و روانه پارکینگ کردند.

محمدرضا آمویی در نشست رسانه‌ای روز چهارشنبه خود آماری از «تذکر» به شهروندان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: «از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲ هزار و ۱۰۲ نفر از شهروندانی که تظاهر به روزه خواری کرده بودند مورد تذکر و ارشاد قرار گرفته و از یک هزار و ۷۳۱ نفر نیز تعهد اخذ شد.»

«تذکر به ۸۰۰ واحد صنفی متخلف طی نیمه اول ماه رمضان» بخشی دیگری از گزارش معاون اجتماعی نیروی انتظامی دربره برخورد با شهروندان به اتهام «روزه خواری» را تشکیل می داد. وی گفت که «۸۷ واحد صنفی» نیز به اتهام «بی توجه به تذکرهای پلیس» با حکم دستگاه قضائی پلمب شدند.

همزمان فرمانده نیروی انتظامی اسلام آبادغرب یکی دیگر از شهرهای استان کرمانشاه نیز اعلام کرد که « از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۲۳ واحد صنفی متخلف در این شهر به دلیل عدم رعایت شئونات این ماه» پلمب شده اند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب «طرح بازرسی از واحدهای صنفی همچنان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و متصدیان متخلف واحدهای صنفی با برخورد قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.»

اجرای سراسری «طرح برخورد با روزه خواری»

حسن علیدادی سلیمانی نماینده علی خامنه‌ای در استان کرمان نیز روز چهارشنبه ۱خرداد، خواهان «برخورد جدی تر» با «روزه خواری» شد و به خبرگزاری مهر گفت: «گزارشاتی در خصوص روزه خواری در سطح شهر کرمان وجود دارد که برخی افراد خیلی رعایت نمی‌کنند و دستگاه‌های مرتبط باید با آنها برخورد جدی کنند.»

در قم، پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی نیز به گفته پیام کاویانی،رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم، تنها در ده روز اول ماه رمضان ماموران در جریان «طرح برخورد با روزه خواری» از هزار و ۵۶۲ واحد بازدید و ۳۵ واحد صنفی را پلمب کردند.

در خرم آباد مرکز استان لرستان، احمدرضا احمدیان رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی این شهر با اشاره به بازدید از ۶۲ واحد صنفی برای برخورد با «روزه خواری»، گفت: از ۶۲ واحد صنفی مورد بازدید، ماموران به متصدیان ۵۸ واحدهای صنفی در خصوص «روزه خواری» تذکر لسانی دادند، در ۴۳ واحد صنفی نیز به «توجیه و ارشاد» پرداختند، به ۴ واحد صنفی اخطار پلمب داده و یک واحد صنفی نیز پلمب شد و یک نفر نیز به دلیل تظاهر به روزه خواری در واحدهای صنفی به دادسرا معرفی شد.»

محمود خلجی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی نیز آمار یک هفته اجرای طرح برخورد با روزه خواری در اراک را اعلام کرد و گفت که ماموران طی یک هفته اول رمضان از «۴۳۰ واحد صنفی دراراک بازدید کردند» و علاوه بر «پلمب ۱۲ واحد، به ۳۶۵ واحد صنفی» تذکر دادند، به ۶۴ واحد صنفی اخطار رفع نقص و به ۱۲ واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب دادند.

محمدحسن اسماعیلی رییس پليس امنيت استان اصفهان نیز از اجرای طرح برخورد با روزه خواری گفت: پس از بازرسی ماموران انتظامی از ۸۹۴ واحد صنفی در این شهر ۸۸ واحد متخلف به دلیل ایجاد «ایجاد بسترهای روزه خواری» پلمب شدند و در این رابطه ۳۴۸مورد تذکر،۱۴۱مورد تعهد» اخذ شد و «۲۲۵ واحد صنفی نیز اخطار پلمپ دریافت کردند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More