شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
ویزا به شرط ازدواج:

آمریکا ویزای زوج‌های همجنس سازمان ملل را رد می‌کند

 

از روز دوشنبه، ۹ مهر، وزارت خارجه آمریکا درخواست ویزای زوج‌های همجنس (همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا یا جنس سوم) دیپلمات‌ها و کارمندان سازمان ملل را رد می‌کند.

به گزارش فارن پالیسی (Foreign Policy)، دولت آمریکا شرط گذاشته است که زوج‌های همجنس باید با همدیگر ازدواج کرده باشند تا ویزای اقامت دریافت کنند - حتی اگر کشور آنان ازدواج افراد همجنس را به رسمیت نشناسد.

ازدواج مدنی (civil partnership) در برخی کشورها از جمله آمریکا به‌رسمیت شناخته می‌شود و از  سال ۱۳۸۸ و به‌دستور هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق، کارمندان سازمان‌ ملل ویزای اقامت برای شریک‌شان دریافت می‌کردند.

 

 

 

 

سِمنتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در حساب توییتری خودش به این اقدام دولت آمریکا انتقاد کرد و آن را «خشونتی بی‌مورد» دانست.

او همچنین گفت تنها ۱۲ درصد کشورهای عضو سازمان ملل متحد، ازدواج زوج‌های همجنس را به‌رسمیت می‌شناسند.

دولت آمریکا همچنین به کارمندان و دیپلمات‌هایی که شریک همجنس دارند و اقامت در آمریکا را دریافت کرده‌اند، هشدار داده تا پایان امسال با همدیگر ازدواج کنند و در غیر این صورت شریک زندگی‌شان باید خاک آمریکا را ترک کند.

این زوج‌ها باید تا ۹ دی ماه امسال گواهی ازدواج‌شان را در اختیار وزارت خارجه آمریکا بگذارند، وگرنه ۳۱ روز زمان برای ترک کشور خواهند داشت و پس از آن در خطر اخراج قرار می‌گیرند.

فارن پالیسی می‌گوید در حال حاضر، ۱۰ زوج همجنس در سازمان ملل باید مطابق دستورالعمل جدید وزارت خارجه یا ازدواج کنند یا این‌که شریک زندگی‌شان باید آمریکا را ترک کند.

دادگاه عالی آمریکا در ۱۳۹۴، ازدواج زوج‌های همجنس را به‌رسمیت شناخت و از آن زمان، دولت آمریکا به زوج‌های همجنس که با هم ازدواج کرده‌ و دیپلمات سازمان ملل باشند، ویزای دیپلماتیک برای اقامت در این کشور می‌دهد.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More