شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: خامنه‌ای خیلی باید مراقب حرف‌ زدنش باشد

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، به صحبت‌های روز جمعه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، واکنش نشان داد و گفت: «او باید خیلی مراقب حرف زدنش باشد.»

رییس جمهوری آمریکا بامداد شنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه در پیامی در حساب کاربری توییترش نوشت: «به‌اصطلاح "رهبر معظم" ایران، کسی که این اواخر خیلی هم معظم نبوده، حرف‌های کثیفی درباره ایالات متحده و اروپا زد.»

 رییس جمهور آمریکا در ادامه پیامش نوشت: «اقتصاد آن‌ها در حال ویرانی است و مردمشان دارند رنج می‌برند. او [علی خامنه‌ای] باید خیلی مراقب حرف‌هایش باشد!»

 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران بار دیگر آمریکا را دشمن معرفی کرد. از حمله موشکی نیروهای سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق، پایگاهی که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، به عنوان یوم‌الله و سیلی سنگین یاد کرد و گفت که دشمن سعی کرده با بهانه کردن حادثه‌ی هواپیمای اوکراینی ضربه‌ای را که ایران در پی ترور قاسم سلیمانی به حیثیت آمریکا زد، کمرنگ کند.

او در بخشی از صحبت‌هایش مقام‌های آمریکایی را دلقک خطاب کرد و گفت: «این دلقک‌های آمریکایی که به دروغ و با کمال رذالت می‌گویند که ما در کنار مردم ایران هستیم، ببینند مردم ایران کی هستند اون چند صد نفری که به عکس سردار شهید و با افتخار ما اهانت می‌کنند اونها مردم ایران هستند؟»

علی خامنه‌ای به طور مشخص به  سه کشور اروپایی اشاره کرد که نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد. به گفته رهبر جمهوری اسلامی «بعد از خروج آمریکا از برجام، من گفتم که به این کشورها اعتماد ندارم و آنها در خدمت آمریکا خواهند بود.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه خود گفت: «مقام‌های آمریکایی  نه‌تنها در کنار مردم ایران نیستند بلکه آماده‌اند تا در سینه مردم ایران خنجر بزنند.»

 

ترامپ همچنین بامداد شنبه در یک توییت دیگر به زبان فارسی، در پاسخ به توییت انگلیسی روز جمعه علی خامنه‌ای، نوشت: «مردم نجیب ایران، که آمریکا را دوست می‌دارند، سزاوار دولتی هستند که بیش از تمرکز بر کشتن آن‌ها به جرم احترام خواهی، به آن‌ها کمک کند تا به رویاهایشان دست یابند.»

ترامپ در ادامه توییت تازه خود به‌زبان فارسی خود نوشت: «رهبران ایران به جای آنکه ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس‌افکنی را کنار بنهند و ایران را دوباره باعظمت کنند!»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More