شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کمک خلبان منتقد به وضعیت پرواز در ایران آزاد شد

 

امین امیرصادقی، کمک خلبانی که هفته گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از وضعیت ایمنی پرواز انتقاد کرده بود، آزاد شد.

امیرصادقی روز یک‌شنبه از حساب کاربری اینستاگرامش به شکل زنده از بازدشت خود از سوی کلانتری ۱۱۱ هفت چنار خبر داد. امیرصادقی توضیحی درباره اتهام یا اتهام‌هایی که منجر به بازداشت او شده، نداد. اما برخی از رسانه‌های داخلی از آزاد شدن او ساعاتی پیش خبر داده‌اند.

امین امیرصادقی هفته گذشته در برنامه «حالا خورشید» که از شبکه سوم صدا و سیمای ایران پخش می‌شود، حاضر شده بود. او در این برنامه مدعی شد حدود سه هفته بدون Break 3 (ترمز سوم) با هواپیمای بویینگ ۷۳۷ پرواز کرده است. به گفته او: «اگر ترمز شماره ۳ فعال نباشد، سیستم هواپیما هشدار می‌دهد که نباید پرواز انجام شود. اما قطعه این هواپیما موجود نیست و مسئولان فنی، بدون تعمیر کردن ترمز، در دفتر پرواز می‌نویسند که ترمز هواپیما تعمیر شد و این هشدار را برمی‌دارند. خلبان هم بدون اطلاع از خرابی ترمز پرواز می‌کند و بعد از پرواز دوباره خرابی ترمز را گزارش می‌دهد».

امیرصادقی در پاسخ به این سوال که چرا تن به چنین کاری داده، گفت: «یک سری اجبار هست. من این کار را نکردم، آقای حسینی اینکار را نکرده و یک سری اتفاقاتی برایمان افتاده. متاسفانه در دنیای مجازی دیدم که نوشته‌اند اخراجش کرده‌اند که آمده و این حرف‌ها را می‌زند. این‌طور نیست! من تا آخر سال ۹۷ با شرکت صافات قرارداد دارم».

در واکنش به سخنان او در این برنامه سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان «به‌ صورت مستمر» نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی را در دستور کار خود دارد و در صورت «مشاهده هرنوع مغایرتی با الزامات و استانداردهای این سازمان، تا زمان اصلاح و رفع یافته‌ها، پیگیری لازم» انجام می‌شود.

ناوگان هوایی ایران از جمله فرسوده‌ترین ناوگان‌های هوایی جهان است که به دلیل تحریم‌های آمریکا سال‌ها امکان نوسازی نداشت. پس از برجام، قراردادی میان ایران با دو شرکت بویینگ و ایرباس برای خرید در مجموع نزدیک به ۳۰۰ فروند هواپیما امضا شد.

با وجود تحویل چند هواپیما، شرکت آمریکایی بویینگ پس از اعلام  خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد که قراردادش با ایران را به‌طور یک‌طرفه فسخ خواهد کرد. خروج امریکا از برجام، قرارداد ایران با ایرباس را نیز با اشکال مواجه می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More