شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کدام جمله سلیمانی به ترامپ بازتاب بیشتر در رسانه‌های عربی داشته است؟

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پاسخ خود به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ‍ از عبارت شدید‌اللحنی استفاده کرد که هنوز توجه برخی رسانه‌های عربی را به خود مشغول کرده است.

وی روز پنج‌شنبه ۴ مرداد خطاب به ترامپ گفت: ممکن است شروع‌کننده جنگ تو باشی ولی این ما هستیم که جنگ را به پایان می‌رسانیم.

سلیمانی همچنین خطاب به ترامپ گفته است، طرف حساب شما من و سپاه قدس است. ترامپ قمار باز! من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم.  اگر واشنگتن جنگی را آغاز کند، ما پایان‌دهنده این جنگ خواهیم بود. دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست.

سایت ۲۱ نزدیک به قطر، از میان اظهارات تهدید‌آمیز فرمانده سپاه قدس  جمله «سلیمانی به ترامپ: دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست». را به عنوان تیتر خود انتخاب کرد. العربیه نیز همین جمله را عنوان خبر خود انتخاب کرده و در توضیح آن نوشته است که سلیمانی در این عبارت اشاره به حوثی‌ها دارد. آنها یک روز پیش از سخنان سلیمانی نفتکش عربستان را هدف قرار دادند.

المنار تلویزیون حزب‌الله لبنان نیز در گزارش خود آورده که قاسم سلیمانی ترامب را از هر گونه «کار احمقانه» هشدار داده است. المنار نزدیک به ایران، سخنرانی فرمانده سپاه قدس را شدیدترین پیام تهران به واشنگتن توصیف کرده است.

پایگاه خبری الدیار عراق در گزارشی از سخنان سردار سلیمانی خطاب به ترامپ نوشت: «تو باید بدانی که این جنگ همه دار و ندارت را نابود خواهد کرد. شما آغازگر این جنگ هستید ولی پایانش را ما رقم می‌زنیم پس مراقب باش به ملت و رئیس‌جمهوری ما اهانت نکنی و بدانی که چه می‌گویی.»

روزنامه الحیات چاپ لندن نزدیک به عربستان سعودی نیز مانند اغلب رسانه‌های نزدیک به عربستان سعودی، عبارت « دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست» را به عنوان تیتر گزارش خود انتخاب کرده است.

الوطن آنلاین نیز همین جمله را نوشته و گفته است:«سلیمانی اعتراف کرد: دریای سرخ دیگر امن نیست. این سایت نوشته است که سلیمانی با این گفته، دست داشتن کشورش در حمله حوثی ها به ناو سعودی در دریای سرخ را اعتراف کرد.  













 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More