شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت دفاع ایران: توان موشکی بالستیک و کروز را افزایش می‌دهیم

 

وزارت دفاع ایران ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز در انواع مختلف، دستیابی به هواپیماهای جت جنگنده نسل جدید و شناورهای سطحی و زیرسطحی سنگین و دوربرد با قابلیت‌های تسلیحاتی متنوع را به‌عنوان طرح‌های جدید، در برنامه کار خود قرار داده‌است.

محمد احدی، مشاور راهبردی و رییس امور بین‌الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۱۰ شهریورماه، در حضور وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، به تشریح دیپلماسی دفاعی ایران، با توجه به تحولات منطقه‌ای پرداخت.

او ضمن اعلام برنامه‌های جدید دفاعی ایران، گفت: «تحریم‌های شورای امنیت نتوانسته روند روبه رشد صنعت دفاعی را متوقف کند. ما زیرساخت‌های لازم را در اختیار داریم و آنچه باید انجام دهیم، تحقیق و توسعه و ارتقای کیفی و به‌روزرسانی توامان صنعت دفاعی است.»

مشاور راهبردی وزیر دفاع ایران درحالی از ارتقای توان موشک‌های بالستیک صحبت می‌کند که برنامه‌ موشکی ایران در ماه‌های اخیر، ازسوی کشورهای غربی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته و چالش‌‌هایی را در روابط ایران و آن کشورها ایجاد کرده است است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، احدی درباره مسائل منطقه گفت: «چنانچه ایران و متحدین آن در سوریه و همچنین عراق، داعش را متوقف نمی کردند امروز نقشه جغرافیای منطقه دگرگون شده بود و دنیا با چالشی وحشتناک روبرو می‌شد.»

او در ادامه صحبت‌هایش آنچه در یمن اتفاق می‌افتد را «بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن» خواند و گفت: «مایه شرمساری است که در چهارمین سال حملات وحشیانه رژیم سعودی به مردم بی‌گناه یمن، نه‌تنها این حملات وسیع‌تر و وحشیانه‌تر شده است، بلکه تسلیح ارتش متجاوز سعودی توسط چند کشور مشخص غربی، همچنان ادامه دارد و جامعه بینالملل نیز در مقابل این حملات سکوت کرده است. انگار وجدان بشری به خواب عمیقی فرورفته و پول و منافع مادی به مولفه اصلی تبدیل شده است.»

مشاور راهبردی وزیر دفاع، رویکرد ایران در دیپلماسی دفاعی را در چارچوب سیاست خارجی کشور برای دستیابی و کمک به صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و پیشگیری از بحران‌ها و مبتنی‌بر ارتباط و تعامل با همه کشورها، منهای اسرائیل یا به گفته او «رژیم اشغالگر قدس» عنوان کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More