شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ظریف تهدید نتانیوهو علیه ایران را «بی‌شرمانه» خواند

 

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه‌ ایران، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را  که گفته است، «ارتش اسراییل با تمام قوا به ایران ضربه می‌زند»، «بی‌شرمانه و  خجالت‌آور» دانست.

ظریف در واکنش به تهدید اتمی نخست‌وزیر اسرائيل علیه ایران در حساب توئیتری خود، با اشاره به اینکه ایران، کشوری بدون سلاح هسته‌ای است، گفت: که «از سوی جنگ‌طلبی که در کارخانه تسلیحات هسته‌ای حضور داشته مورد تهدید اتمی قرار می‌گیرد.» او  این سخن را «بی‌شرمانه و خجالت‌آور» ذکر کرد.

 

 

 

 

توافق ایران و سوریه مانع اسرائیل نمی شود

پس از امضای یک توافقنامه در زمینه‌ همکاری‌های امنیتی میان ایران و سوریه، اسرائیل بار دیگر تهدید کرده است که به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه حمله می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است،  نیروهای دفاعی این کشور به مقابله‌ قوی و قاطع خود در برابر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای استقرار نیرو و سلاح‌های پیشرفته در سوریه ادامه خواهند داد.

نتانیوهو در بازدیدش از تاسیسات اتمی دیمونا گفت که «هر کس ما را به نابودی تهدید کند خودش را در خطری مشابه قرار داده است و به هیچ طریق به هدفی که تعیین کرده نخواهد رسید.»

او گفت که « اسرائیل تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه انجام خواهد داد.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین افزود: «از این هدف دست برنمی‌داریم، همان‌طور که دست از تلاش برای لغو توافق هسته‌ای بد با ایران برنداشتیم.»

روز دوشنبه پنجم شهریور، ایران و سوریه، توافقنامه در زمینه‌ همکاری‌های امنیتی میان ایران و سوریه را  در جریان سفر امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران- به دمشق امضا کردند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More