شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: سخن‌گفتن با آمریکا به‌معنای تسلیم است

 

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، ضمن هشدار به دونالد ترامپ درمورد سیاست‌های خصمانه‌اش علیه تهران، جنگ با ایران را مادر جنگ‌ها دانست و گفت که امروز، سخن‌گفتن با آمریکا به‌معنای تسلیم‌ و پایان دستاوردهای ملت ایران است. او همچنین اصلاح روابط با عربستان، امارات و بحرین را از سیاست‌های کنونی ایران در شرایط جدید عنوان کرد.

روحانی صبح یک‌شنبه ۳۱ تیرماه، در همایش رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، سیاست خارجی را مظهر حاکمیت ملی دانست و افزود: «دیپلماسی پیشتاز حراست از امنیت و منافع ملی است»

رییس جمهوری ایران، دولت فعلی آمریکا را در حال ستیز همزمان با دنیا و منافع ملی خودش دانست و با اشاره به سیاست‌های دونالد ترامپ، گفت: «آقایی که آمریکا روی کار است، هم تهدید و هم فرصت است.»

او «سرنگونی، تجزیه، تحریم و تضعیف» را سیاست‌های اصلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: «مداخله‌گرتر از آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران وجود ندارد.»

روحانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، «تلاش برای خسته‌کردن ملت ایران» را «توطئه آخر آمریکا» خواند و خطاب به مسؤولان آن کشور گفت: «بدانید؛ ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.»

رییس جمهوری ایران با اشاره به این‌که ایران تهدید را نمی‌پذیرد، با تهدید منسجم‌تر می‌شود و توان بازدارندگی دارد، افزود: «آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها، و جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست.»

روحانی با اعلام این‌که جمهوری اسلامی ایران، خواهان «بهترین روابط با همسایگان» است، افزود که در شرایط جدید، «به‌دنبال اصلاح روابط عربستان، امارات و بحرین با ایران هستیم»

او با بیان این‌که «نه شرقی و نه غربی منافات با کار با شرق و غرب ندارد»، تأکید کرد که روابط ایران با روسیه برمبنای همسایگی و منافع متقابل است.

رییس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تلاش آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران، گفت: «کسی که اندکی سیاست بفهمد، نمی‌گوید جلوی صادرات نفت ایران را می گیریم. ما تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

او افزود: «آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.»

 

 

حسن روحانی درمورد ارتباط با آمریکا گفت: «دو راه داریم؛ تسلیم یا مقاومت، امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ایران ندارد.» او افزود: «در برابر قلدر دروغگویی چون ترامپ اگر تسلیم شویم، ایران را غارت می کنند.»

رییس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود، همچنین از نقش سپاه پاسداران در پاسداری از ایران، تجلیل کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More