شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی دعوت خبرگان را رد کرد

 

احمد خاتمی، سخن‌گوی هیات‌رییسه مجلس خبرگان، گفت که از حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، برای سخنرانی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دعوت شد، اما او این دعوت را نپذیرفت.

احمد خاتمی، روز دوشنبه پنجم شهریورماه در نشست خبری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت که روحانی از سخنرانی در اجلاسیه «عذر» خواسته و افزود: «ما عذر ایشان را نمی‌دانیم، اما معتقدیم که این یک فرصت برای رئیس‌جمهور است».

سخن‌گوی هیات‌رییسه مجلس خبرگان همچنین خبر داده است که پنجمین اجلاس خبرگان، ۱۳ شهریورماه آغاز خواهد شد. به گفته او «رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم» در دستورکار پنجمین اجلاس است و موضوع اجلاس نیز «میزان تحقق مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم است».

خاتمی درضمن گفت که در اجلاسیه خبرگان، «روسای قوای مقننه و قضاییه هم قول دادند که تشریف بیاورند» و به‌همین دلیل «پیش‌بینی ما این است که جلسه پرشوری ازسوی اعضا برای روشن‌شدن مسائل، شکل بگیرد».

سخن‌گوی هیات‌رییسه خبرگان اضافه کرد که اعضای این مجلس، «درپی مچ‌گیری نیستند، بلکه می‌خواهند موضوعات روز کشور ازسوی مسولین روشن شود».

خاتمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وظایف قانونی مجلس خبرگان رهبری درباره انتخاب و نظارت بر رهبر، گفت: «رهبری برای خبرگان، فراتر از این وظیفه را در نظر داشتند و مطالبه‌گری را هم جزء وظایف این مجلس قرار دادند و فرمودند که علاوه‌بر بیانیه، قطعنامه هم صادر کنید.»

اشاره او به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در شهریورماه سال ۹۶ است که از این نهاد خواست که با تشکیل هیاتی به بررسی «پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها در مسیر حرکت به‌سمت اهداف انقلاب» و مطالبه آن از «دستگاه‌های مسئول» بپردازد. رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود، به مواردی چون «پالایش فرهنگ کشور از آمیختگی با فرهنگ غرب»، «اقتدار اقتصادی»،«عدالت، مبارزه با فقر و تقسیم صحیح ثروت» و «حفظ و حراست از روحیه و انگیزه‌های انقلابی» اشاره کرده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More