شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رحیم‌مشایی: دادگاه صلاحیت ندارد

 

دومین و آخرین جلسه دادگاه اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، روز یک‌شنبه ۱۱ شهریورماه برگزار شد.

دادگاه به ریاست قاضی موسی غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود و براساس کیفرخواستی که قرائت شد، رحیم‌مشایی به «اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقامات دولتی» متهم شده است.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است که در این جلسه و از «ابتدا تا انتهای آن»، رحیم‌مشایی «بدون لحظه‌ای توقف، مداوم داد و فریاد می‌کرد و مدعی بود که دادگاه صلاحیت ندارد».

رحیم‌مشایی در این جلسه از پاسخ‌گویی به اتهام‌ها امتناع کرد و «پیشنهاد دادگاه برای مهلت یک‌ماهه جهت قرائت کیفرخواست و معرفی وکیل را نپذیرفت».

اسفندیار رحیم‌مشایی از ۲۶ اسفندماه سال گذشته بازداشت شد و در این مدت، قرار بازداشت او تمدید شده است. او سوم شهریورماه نیز در دادگاه حاضر شده بود، اما چند روز بعد در نامه‌ای اعلام کرد که «به زور» به دادگاه برده شده و قصد حضور در جلسه را نداشته است.

رحیم‌مشایی در این جلسه، صلاحیت دادگاه را زیر سوال برد، اما رییس دادگاه، در پاسخ به او گفت: «شما براساس قانون می‌توانید نسبت‌به صلاحیت دادگاه معترض شوید، اما تشخیص آن به‌عهده دادگاه است».

مشایی و وکلایش پیش از این مدعی شده بودند که تا پیش از جلسه اول دادگاه، به کیفرخواست دسترسی نداشته‌اند. مشایی همچنین خبر داده بود که در این مدت، امکان ملاقات با وکلای خود را هم نداشته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More