شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خانه‌ مهاجرهای پاکستانی حومه شهر ری تخریب شد

 

فعال‌های حقوق کودک از تهران در رسانه‌های اجتماعی خبر می‌دهند که روز سه‌شنبه، ۹ مرداد مدرسه بچه‌های مهاجر در حومه شهر ری در قوچ حصار بسته شده است.

سپس حوالی چهار صبح روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد، نیروی انتظامی با مشارکت کارمندان شهرداری، فرمانداری، آتش‌نشانی و اورژانس و بدون اخطار قبلی به سکونت‌گاه این مهاجران رفته‌اند و دست کم ده خانه را ویران کرده‌اند.

جمعیت امام علی می‌گوید که تخریب این خانه‌ها «با دستور وزارت کشور صورت گرفته است و علاوه بردستگیری تعداد زیادی، وسایل زندگی ایشان را ضبط و هرآن‌چه که باقی مانده را تخریب کردند».

گفته می‌شود ساکنان این اردوگاه غیر رسمی، شامل بر کودکان، دستگیر و برای ردمرز (اخراج از ایران) برده شده‌اند.

سام بوربور از فعال‌های کودک، در اکانت توییتر خود از گم شدن شش کودک خبر می‌دهد و می‌گوید شاید این بچه‌ها به زمین‌های کشاورزی فرار کرده باشند و آن‌جا مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفته باشند.

جمعیت امام علی در تهران که در زمینه مبارزه با فقر، بی‌سوادی و حقوق کودکان فعالیت می‌کند، در اکانت توییتر خود می‌گوید: «در مواجهه با مهاجرین غیرقانونی، هر از چندی شاهد اجرای طرح‌های ضربتی و نامتعارف هستیم که هیچ یک از این طرح‌ها در بازگرداندن دائمی این افراد به کشور خود موفق نبوده‌اند.»

این جمعیت می‌گوید برخی از این خانواده‌ها دست کم ۳۰ سال در ایران زندگی کرده‌اند و «در طول این سال‌ها به‌عنوان نیروی کار ارزان و بدون هیچ تسهیلاتی در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر ری و کهریزک مشغول به کار بوده‌اند ودر بدترین وضعیت بهداشتی و معیشتی روزگار گذرانیده‌اند و کودکان این مهاجرین نیز از حق تحصیل که فارغ از مهاجر قانونی یا غیرقانونی بودن متعلق به همه کودکان است، محروم بوده‌اند.»

این فعال‌ها می‌گویند این خانه‌ها متعلق به بلوچ‌های با اصالت پاکستانی بوده‌اند و جمعیت امام علی در انتهای سلسله توییت خود اضافه می‌کند: «این در حالیست که کشورمان در سطحی از پتانسیل است که در صورت شکوفایی این مرزوبوم می‌تواند محل احیای مهاجرینی باشد که در کشور خودشان دچار آسیب شده‌اند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More