شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
واکنش دولت به اعتراضات شهروندان خرمشهر در مورد بحران آب

جهانگیری:‌ آب شرب خرمشهر و آبادان از سال‌ها پیش مشکل جدی داشت

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اعتراضات اخیر شهروندان خرمشهر درباره بحران آب شرب،‌ در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«آب شرب خرمشهر و آبادان از سال‌ها پیش مشکل جدی داشت؛ سال ٩٥ دولت تصمیم گرفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کند که امروز این تعهد عملی شد».

جهانگیری دراین پست تلگرامی افزود: «خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان مقاوم دژ مستحکم ایران در دفاع مقدس بودند و حق بزرگی بر کشور دارند.»

او در ادامه نسبت به آب و هوای خوزستان نوشت : «در سال‌های اخیر تغییرات آب و هوایی و خشکسالی به خوزستان بیش از دیگر مناطق کشور آسیب زده است. آب شرب خرمشهر و آبادان از سال‌ها پیش با مشکل جدی روبرو بود. در سال ٩٥ دولت تصمیم گرفت در کوتاه ترین زمان ممکن آب شرب با کیفیت را برای این دو شهر تأمین کند.»

 

 

. خوزستان به ويژه خرمشهر و آبادان مقاوم دژ مستحكم ايران در دفاع مقدس بودند و حق بزرگي بر كشور دارند. در سال هاي اخير تغييرات آب و هوايي و خشكسالي به خوزستان بيش از ديگر مناطق كشور آسيب زده است. آب شرب خرمشهر و آبادان از سال ها پيش با مشكل جدي روبرو بود. در سال ٩٥ دولت تصميم گرفت در كوتاه ترين زمان ممكن آب شرب با كيفيت را براي اين دو شهر تأمين كند. امروز دولت به اين وظيفه و تعهد خود عمل كرد و جا دارد از صبر و تحمل مردم و تلاش همه دست اندركاران اجراي اين پروژه بزرگ قدرداني كنم. اميدوارم بقيه مشكلات نيز با بردباري و حمايت مردم و پيگيري مسئولان به مرور برطرف گردد.

A post shared by Vice President Eshaq Jahangiri (@eshaqjahangiri‏) on

 

جهانگیری ادعا کرد، «امروز دولت به این وظیفه و تعهد خود عمل کرده است.»

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور

همچنین حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مساله آب شرب آبادان و خرمشهر گفت:«تاکید رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان بر این است که تا زمان مقرر شده طرح‌های آب شهرهای جنوبی کشور از جمله آبادان و خرمشهر افتتاح شود و کارهای مربوط به این حوزه به اتمام برسد.»

امیری در ادامه افزود:« برای برطرف کردن مشکل آب آبادان، خرمشهر و خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته است. تا آنجایی که اطلاع دارم وزیر نیرو دستور دادند نیروهایشان سه الی چهار شیفته در خوزستان فعالیت کنند تا مشکل آب آبادان و خرمشهر را حداکثر تا امروز ۱۵ همین ماه ( تیر) برطرف کنند.»

 

بحران آب، شهروندان معترض خرمشهر و آبادان را روز شنبه ۸ تیر به خیابان‌ها کشاند که در پی این اعتراض نیروهای امنیتی با مردم معترض برخورد کرده و تعدادی از معترضان را دستگیر کردند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More