شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امام جمعه سمنان: مماشات با «تروریست‌های اقتصادی» جایز نیست

 

مراسم نمازجمعه ۲۶ مرداد، در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. امامان جمعه در سخنان خود بیش از هر چیز به مسایل و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کردند، به ضعف در مدیریت دولت اشاره و خواستار برخورد قوه قضاییه با «مفسدان اقتصادی» شدند.

ائمه جماعت برخی از شهرها همچنین در سخنان خود به مساله مذاکره با آمریکا هم اشاره کردند و با توجه به صحبت‌های هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای، چنین مساله‌ای را مضر توصیف کردند.  

محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه خواستار «اصلاح نظام بانکی» و «عزم جدی» سه قوه برای این مساله شد. به گفته او «مقابله با دشمن هزینه دارد» و «هزینه ایستادگی و مقاومت به مراتب از هزینه تسلیم کمتر است».

محمدرضا مدرسی، امام جمعه موقت یزد و از اعضای شورای نگهبان، در خطبه‌های نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه «اعتماد به جریان غرب‌گرا هیچ دستاوردی برای کشور ندارد»، گفت: «هر انسانی که اندکی آشنایی با مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشد به‌وضوح درمی‌یابد که عمده دلیل معضلات امروز کشور سوء تدبیرها و اشتباهات مدیریتی است».

در شهر قم، محمد سعیدی، امام جمعه این شهر، به مخالفت با گفتگو با آمریکا پرداخت و از حسن روحانی خواست «رهنمودهای راهگشای رهبری را نصب‌العین قرار داده و با متخلفان در قوه مجریه برخورد کرده و به راه حل‌هایی که کارشناسان دلسوز ارائه می‌دهند توجه کرده و پاسخگوی مردم هم باشد، البته آحاد مردم باید دولت را در حل مشکلات کمک کنند».

حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان، با «بیهوده» توصیف کردن مذکره با آمریکا، گفت: «لازم است تغییراتی در مدیریت‌های اقتصادی کشور ایجاد شود و با وجود افراد لایق و توانمند جلوی افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی گرفته شود.»

محمدعلی موسوی‌جزایری، امام جمعه اهواز، از قوه‌قضاییه درخواست «با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرده و در رسیدگی به پرونده ها تسریع کند» و اضافه کرد «نباید در رسیدگی به جرم مفسدین اقتصادی عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد». او همچنین به انتقاد از کسانی پرداخت که «فورا در جامعه درخواست اعدام مفسدین را مطرح می‌کنند»، چرا که به گفته او «باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود... ممکن است حکم برخی از این متخلفین زندان، تعزیر یا مصادره اموال باشد».

غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه شهر بوشهر، گفت افرادی که پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند «خائن به کشور» هستند. به گفته او «هر چند تحریم‌ها اثرات خود را در اقتصاد جامعه می‌گذارد ولی  آنچه اثر بیشتری دارد برخی مشکلات در مدیریت اقتصاد داخلی است که در بازار سکه و ارز مشکلاتی فراهم کرد».

در شهر سمنان نیز غلامرضا مهدوی‌نژاد، خواستار «برخورد قاطع» با «تروریست‌های اقتصادی» شد و گفت،«مماشات با تروریست‌های اقتصادی جایز نیست.»

او افزود: «مفسدان اقتصادی در هر پست و مقامی که هستند، باید با آنان قاطعانه برخورد شود و به سزای عمل خویش برسند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More