شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آملی لاریجانی:‌ تلاطم بازار ارز و سکه واقعی نیست

 

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، با اشاره به وضعیت ارزی کشور گفته است «منشاء تلاطم‌های اخیر بازار ارز و سکه، واقعی نیست» و دولت مشکلی در زمینه تامین ارز ندارد.

آملی لاریجانی روز دوشنبه ۸ مرداد ماه گفت: «تامین ارز برای نیازهای واقعی و عمده کشور در زمینه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی، از سوی دولت تضمین شده و مشکلی در این مورد وجود ندارد.»

او در ادامه، نوسانات اخیر در بازار ارز و سکه را «شبهه‌ناک» خواند و گفت احتمال دارد «برخی دست‌های ناپاک در پشت پرده این التهابات دخیل باشند.»

به گفته آملی لاریجانی برخی نیازهای ارزی در ایران «نیازهای کاذبی» هستند که به دلیل «اقداماتی نظیر سفرهای خارجی بلاوجه پدید آمده است.»

این اظهارات یک روز بعد از آن مطرح می‌شود که بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ ارز و طلا در بازار ایران، در بیانیه‌ای نوشت این جهش «تناسبی با واقعیت‌های اقتصادی ایران» ندارد و «عمدتا ناشی از توطئه دشمنان» و برای «ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم» است.

در بیانیه بانک مرکزی که هفتم مرداد ماه صادر شده، آمده است «برنامه‌های مقتضی و رویکردهای جدید» این نهاد براساس رئیس‌کل جدید این نهاد - عبدالناصر همتی - در دست تهیه است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخن‌گو و معاون اول قوه‌قضاییه، نیز از بازداشت ۲۹ نفر  به ظن «اخلال در اقتصاد کشور» خبر داده و گفته بود اتهام بسیاری از آنها «افساد فی الارض» است. به گفته او «افراد دیگری هم در خصوص این مسائل جلب شده اند که ظرف امشب و فردا دستگیر می‌شوند.»

این در حالی است که قیمت دلار در بازار غیررسمی ایران روز دوشنبه از مرز ۱۱ هزار تومان گذشت و قیمت هر سکه بهار آزادی هم چهار میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شد.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More