شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

‏شاهزاده رضا پهلوی: مردم ایران در خیابان علیه رژیم شعار دادند، نه تحریم

شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌وگو با نیوزویک، با تاکید براینکه «ایرانی‌ها می‌دانند که آن‌ها پیش از هر چیز از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تحت فشار حداکثری رژیم اسلامی هستند»، گفت به همین دلیل است که «مردم در خیابان علیه تحریم‌ها شعار ندادند، آن‌ها در صدها شهر در سراسر کشور علیه رژیم شعار دادند.»

شاهزاده رضا پهلوی روز پنج‌شنبه بیست و یکم آذر در گفت‌وگو با مجله آمریکایی نیوزویک، گفت: «برای مردم ایران تاسف‌آور است که رژیم از طریق رفتار شریرانه، بی‌ثبات‌کننده و خصومت‌آمیز در منطقه و سراسر جهان باعث خشم و غضب بسیاری از همسایگا‌نش و جهان آزاد نسبت به کشورمان شده است. تا جایی که تحریم‌ها منابع رژیم را برای چنین اقداماتی محدود کند یا کاهش دهد، مردم ایران آن را درک می‌کنند.»

او  با تاکید براینکه «ایرانی‌ها می‌دانند که آن‌ها پیش از هر چیز از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تحت فشار حداکثری رژیم اسلامی هستند»، گفت: «بنابر این موضوع مورد توجه من و مردم ایران خلاص شدن از این رژیم است. مردم در خیابان علیه تحریم‌ها شعار ندادند، آن‌ها در صدها شهر در سراسر کشور علیه رژیم شعار دادند.»

شاهزاده رضا پهلوی ضمن اشاره به اعتراض‌های اخیر در ایران گفت: «افزایش ۲۰۰درصدی بهای سوخت، شاید محرک اولیه این اعتراض‌ها بود، اما هدف و پیام این اعتراضات، نفی تمامیت رژیم حاکم بود.»

او به مجله نیوزویک گفت: «در حال حاضر بر رفع فشار حداکثری جمهوری اسلامی بر مردم متمرکز شده است.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین گفت: «رژیم ایران برای حفظ و بقای خودش ممکن است هر کاری انجام می‌دهد و حتی ممکن است دست به نسل‌کشی بزند.» او  گفت که «ریزش» در میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی آغاز شده است و به همین خاطر است که جمهوری اسلامی در مواجهه با اعتراض‌ها مجبور شده است «افراد خارجی» را بیاورد تا اعتراض‌ها را کنترل کند.

او همچنین گفت: «مردم ایران می‌خواهند این پیام آن‌ها را با دنیا در میان بگذارم که آن‌ها شایسته زندگی بهتر هستند. چرا دنیا آن‌ها را رها کرده است؟»

شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به این پرسش خبرنگار نیوزویک که «آیا خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به برجام تصمیم درستی بوده است یا خیر»، گفت که درباره مسائل آمریکا چیزی نمی‌گوید اما اعتقاد دارد هر توافقی با جمهوری اسلامی که مردم و مطالبات مردم ایران را نادیده بگیرد توافقی نامشروع است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، شاهزاده رضا پهلوی گفت: «من مشتاق بازگشت به ایرانم و همواره آنجا در کنار مردم‌مان خواهم بود تا در برابر هر نیروی خارجی و داخلی، از حقوق سلب‌ناشدنی و بنیادین‌شان دفاع کنم.»

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که مردم ایران خواهان یک «دموکراسی سکولار» هستند و  او در این راستا به مردم ایران کمک خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More