شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۴۸۲ فوتی دیگر کرونا در ایران؛ هشدار درباره رسیدن به آمار مرگ‌ روزانه ۴ رقمی

در حالی که ۴۸۲ نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته قربانی کرونا در ایران شدند، سعید نمکی، وزیر بهداشت این کشور گفت: «به آمار۴ رقمی مرگ کرونایی برسیم باخته‌ایم.»

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ آبان با تاکید بر این که همچنان ۲۷ استان این کشور در وضعیت قرمز کرونا هستند، گفت شمار کلی جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در ایران به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است.

او ادامه داد که در شبانه‌روز گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۲ مورد جدید دیگر از ابتلا به کرونا شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

همچنین نمکی روز سه‌شنبه در یک نشست استانی در اصفهان نسبت به رعایت محدودیت‌های جدید که قرار است از هفته آینده اجرا شود، تاکید کرد و آن را «آخرین فرصت نظام سلامت برای تاب‌آوری» دانست.

وزیر بهداشت گفت: «اگر کوتاه بیاییم و غفلت کنیم بازی را می‌بازیم و مرگ‌های چهار رقمی خواهیم داشت و مرگ ۴ رقمی یعنی به ورطه‌ای می‌افتیم که نمی‌توانیم از آن نجات پیدا کنیم.»

نمکی ادامه داد: «غفلت از سوی مردم و مسئولان نظام یعنی پرتاب کردن آخرین تیر ترکش.»

او با تاکید بر این که «قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر و ابتلا خانوادگی شده است»، همچنین گفت: «تعطیلی بهتر از آن است که کاسبی آلوده شده و جان ببازد.»

پیشتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از شیوع «ویروس جهش‌یافته اروپایی» در موج جدید کرونا در ایران سخن گفته بود. 

همچنین مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته بود که «ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است.»

در حالی که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از میان مبتلایان جدید به کرونا طی شبانه‌روز گذشته، سه هزار و ۷۹نفر بستری شدند.، وزیر بهداشت ایران گفت که با توجه به «تغییر ویروس»، زمان بستری بیماران مبتلا «از پنج روز به ۹ روز» افزایش یافته است. 

او ادامه داد: «بر این اساس باید ظرفیت‌های بستری در همه شهرها افزایش پیدا کند.» اکنون بر اساس آمار رسمی، ۵۶۹۱ تخت از بخش‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور به مبتلایان کرونا اختصاص یافته که وضعیت جسمی وخیمی دارند.

همزمان، مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، درباره چگونگی اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه آینده، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «با تصمیم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ممنوعیت تردد درون‌ شهری در شهر‌های با وضعیت قرمز از روز شنبه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است.»

او ادامه داد: «با ابلاغ وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، ناوگان تاکسیرانی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها مشمول طرح منع تردد نمی‌شوند.»

تصمیم به ادامه فعالیت رانندگان تاکسی در حالی است که به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، این افراد «در صف نخست آسیب دیدگان قرار دارند».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More