شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۰ شهر از ۱۲ شهر قرمز کرونا در سه استان شمال ایران قرار دارند

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی از کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در برخی از مناطق ایران خبر می‌دهند، اما بر اساس آمار رسمی، ۱۰ شهر از ۱۲ شهر با وضعیت قرمز کرونا در سه استان شمال ایران قرار دارند. 

بنا بر تازه‌ترین اعلام وزارت بهداشت ایران، ۱۲ شهرستان این کشور اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند که از این میان، یک شهر گمیشان در استان گلستان، چهار شهر آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران قرار دارند.

همچنین وضعیت کرونای دو شهر زرین دشت در استان فارس و بافت در استان کرمان نیز همچنان قرمز است.

همزمان با اعلام وضعیت قرمز در برخی شهرهای شمالی ایران، اسماعیل میرغضنفری فرماندار بندرانزلی گفت که از روز سه‌شنبه محدودیت‌های کرونا در شهرستان «با قوت اجرا و صنوف غیرضروری» تعطیل می‌شوند.

او در جلسه ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی گفت: «برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت شب یلدا در رستورانها، باغ‌ها و مانند آن در این شهرستان ممنوع است و نیروی انتظامی با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.»

میرغضنفری گفت علاوه بر تعطیلی قهوه‌خانه‌ها، محدودیت‌های تردد نیز در بندرانزلی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال می‌شود.

همچنین در حالی که وضعیت استان تهران از چند روز پیش از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافته، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: «شرایط نارنجی تهران با توجه به اینکه مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، مانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست.»

به گزارش ایسنا محسنی بندپی روز سه‌شنبه ادامه داد: «در حال حاضر به بستری حدود ۳۳۰۰ نفر رسیده ایم و در ۲۳ آذر نیز فوتی های قطعی و مشکوک به ۷۰ نفر رسید.»

او با ابراز ناامیدی درباره روند کاهشی کنونی و کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها اضافه کرد: «شلوغی‌های این روزهای تهران نشان می‌دهد که ممکن است پیک دیگری را شاهد باشیم.»

همزمان عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران روز سه‌شنبه اعلام کرد: «تاکنون بیش از ۲۰ نفر از همکاران آموزشی این نهاد به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.»

بر اساس اعلام سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت، با فوت ۲۲۳ مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان کرونا در ایران به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More