شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک کشته و شش مجروح در حمله مسلحانه در نیکشهر

 

در پی یک حمله مسلحانه به مراسم صبحگاه «ناحیه مقاومت بسیج» در شهرستان نیکشهر در استان سیستان‌و‌بلوچستان، یک نفر از پرسنل سپاه کشته و شش نفر مجروح شدند.

حال دو نفر از مجروحان این حادثه که روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه انجام گرفت، وخیم اعلام شده است. بر اساس گزارش‌ها فرد کشته‌شده مرتضی علی‌احمدی نام دارد.

به گفته محمودرضا ناصح، رییس اورژانس بیمارستان ایرانشهر، پنج نفر در جریان حمله مجروح شدند و «مدتی پس از وقوع این حادثه، موج تیراندازی یک نفر دیگر را نیز مجروح کرد».

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، این حمله را «تیراندازی کور» توصیف کرد و گفت: «نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه در حال پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری مهاجم یا مهاجمان هستند.»

یک حساب توییتری منسوب به گروه «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.  

نهم بهمن‌ماه هم مقام‌های انتظامی این استان خبر از «پرتاب یک نارنجک انفجاری دست‌ساز» دادند و گفتند مسئولیت این عمل با گروه جیش‌العدل بوده است. در جریان پرتاب نارنجک، چهار نفر مجروح شدند.

در ماه‌‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه بین سپاه و گروه جیش‌العدل افزایش یافته است. ششم مهرماه، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، خبر داد که «ملاهاشم نکری»، نفر دوم گروه جیش‌العدل کشته شده است.

اواخر مهرماه، پس از ربوده شدن ۱۲ نفر از اعضای نیروی بسیج و اطلاعات سپاه در منطقه مرزی میرجاوه، جیش‌العدل اعلام کرد که «پایگاه بدر ۳ را به صورت کامل خلع سلاح کرده» و مسئولیت اسیر کردن این افراد را بر عهده گرفت.

بر اساس اطلاعیه جیش‌العدل، هفت نفر از این افراد، وابسته به سپاه و پنج نفر عضو نیروی انتظامی بودند. این گروه در روز اول آذر، پنج نفر از این افراد را آزاد کرد.

مقام‌های حکومت ایران گروه جیش العدل را یک گروه تروریستی می‌دانند و از آن به عنوان گروه «جیش‌الظلم» یاد می‌کنند. جیش العدل اما می‌گوید که علیه تبعیض و ظلمی که به اهل سنت در منطقه سیستان و بلوچستان می‌شود، با حکومت ایران درگیری مسلحانه دارد.

در طول یک‌دهه گذشته، ده‌ها نفر در درگیری‌های این گروه با نهادهای نظامی و امنیتی ایران به ویژه سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More