شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک نماینده مجلس درگیری در زندان زنان قرچک ورامین را تایید کرد

پروانه مافی نماینده مجلس ایران اخبار مربوط به ناآرامی و آسیب دیدن تعداد نامعلومی زندانی را در بند زنان زندان قرچک ورامین تایید کرده است.

 عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت درگیری در بند ۱ زنان ناشی از عصبانیت زندانیان محکوم به قاچاق مواد مخدر از عدم بهره‌مندی از عفو عمومی اعلام‌شده از سوی رهبر جمهوری اسلامی، در چهلمین سالگرد انقلاب بوده است.    

طبق اعلام قوه قضائیه، ۵۰ هزار زندانی مشمول عفو خواهند شد اما در این میان استثنائات زیادی قید شده که شامل محکومین مواد مخدر نیز می‌شود

اظهارات این نماینده مجلس روز شنبه بیستم بهمن در حالی منتشر شد که یک روز پیش از آن ، برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی از اعزام نیروهای گارد زندان شهرری، شلیک گاز اشک‌آور و آتش‌سوزی در بندهای یک و دو زندان قرچک ورامین خبر داده بودند.

مافی در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: «چون عفو عمومی شامل زندانیانی که جرمشان مواد مخدر بوده نمی‌شود در نتیجه تعدادی از زنانی که مرتکب چنین جرمی شدند، شروع به سر و صدا کرده و نظم زندان را برهم ریختند.»

او ادامه داد: «در نتیجه درگیری‌هایی که به وجود می‌آید، چند نفر آسیب دیدند. اخبار کاملی هنوز به دست ما نرسیده است چراکه با رابط پارلمانی سازمان زندان‌ها نتوانستیم صحبت کنیم.»

مافی بدون اشاره به جزئیات بیشتر مدعی شده «وضعیت در زندان به حالت قبلی بازگشته و اوضاع آرام و تحت کنترل است.»

این اظهارات در حالی است که گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی خبر از نیاز یکی از زنان بند مذکور به درمان در پنجشنبه شب و عدم توجه افسر نگهبان داده بودند.

طبق گزارش‌ها، زندانیان بند ۲ با زندانیان بند ۱ هم‌صدا شده و نهایتا به دستور رییس زندان، نیروهای گارد با شلیک گاز اشک‌آور در محیط دربسته زندان به مقابله با زندانیان معترض پرداختند.

پیش از حادثه اخیر، زنان زندانی در زندان قرچک ورامین از عدم دسترسی به آب گرم، ازدحام در بندها، غذای ناکافی و نامناسب و قیمت‌های بسیار بالای اجناس فروشگاه در آنجا خبر داده بودند.

به تازگی صادق آملی لاریجانِی، رییس قوه قضائیه، در واکنش به موضوع شکنجه اسماعیل بخشی، از کارگران معترض بازداشتی، گفته بود «برخی تصور می‌کنند زندان هتل است».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More