شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یکی از مدیران نیشکر هفت‌تپه: تعدادی از کارگران داعشی‌اند

احسان‌الله اسدبیگی، یکی از مدیران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، با دفاع از عملکرد مدیران این شرکت، برخی از کارگران نیشکر هفت‌تپه را به عضویت در گروه داعش و تلاش برای برهم زدن کشور متهم کرد.

او در یک گفت‌وگویی با پایگاه خبری انصاف نیوز، درباره عملکرد مدیران نیشکر هفت‌تپه پس از خصوصی شدن این شرکت گفت: «میانگین تولید نیشکر هفت تپه، ۲۵ هزار تن شکر بود اما ما این میانگین تولید را به ۵۰ هزار تن رساندیم.»

او ادامه داد: «در زمان دولتی بودن، حقوق ۷ ماه کارگران به تعویق افتاده بود، اما الان فقط یک ماه به تعویق افتاده است که علت آن هم این است که کارگران ۴۵ روز اعتصاب کردند و باعث شدند که برداشت شکر صورت نگیرد ... این تعویق حقوق ماهیانه هم تقصیر خود کارگران است که در زمان مناسب کار نمی‌کنند و اعتصاب می‌کنند.»

این مدیر نیشکر هفت‌تپه گفت: «یک سری عناصری در داخل کارگران به دنبال این هستند که کشور را بهم بریزند و کارگران را تحریک می‌کنند و از گروه‌های مختلف هستند، مثلا از داعشی‌‌‌ها؛ گروه‌های کشورهای مخالف ایران که می‌دانند پاشنه آشیل جنوب ایران هفت تپه است، با بهم ریختن آن به دنبال بهم ریختگی کشور هستند.»

او با ارائه برگه‌هایی به عنوان «اسناد» مدعی شد که «برای مثال کارگری که هرروز سخنرانی می‌کند ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.»

اسدبیگی همچنین «خودسوزی و خودکشی» کارگران نیشکر هفت‌تپه را «دروغ» خواند و گفت: «تنها یک نفر معتاد پارسال در جوی آب افتاد.»

او گفت: «ما کارخانه‌ هفت‌تپه را کاملا داغان تحویل گرفتیم و در طی این مدت صنایع زیادی در آن به راه انداختیم. تاسیس بزرگ‌ترین کارخانه‌ی رب گوجه، کود کمپوست، زغال بریکت، ورق ام‌دی‌اف از جمله این صنایع است. راه‌اندازی دوباره‌ی کارخانه‌های یخ، تولید آسفالت، خوراک دام هم از دیگر صنایع است. تمام این ادعاها با سند اثبات شده‌اند.»

امیرحسین اسدبیگی، یکی دیگر از مدیران این شرکت درباره اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان کارگران گفت: «آقای بخشی به زندان رفتند، در حالی که از سوی ما هیچ گونه شکایتی از ایشان نشد. وزارت اطلاعات و دستگاه‌ امنیتی به این نتیجه رسیدند که او را باید دستگیر کنند.»

او درباره محمد خنیفر، یکی دیگر از نمایندگان کارگران معترض نیز گفت: «پدر ایشان ویلایی را با نام قصر آبی دارد که فقط پنج تا در ورودی داشت، پدرش بزرگترین اختلاسگر شوش است و بیست سال است که در زندان به سر می‌برد.»

این مدیر نیشکر هفت‌تپه ادامه داد: «قوه قضاییه هم به این نتیجه رسیده است که این کارگران نمی‌گذارند که تولید انجام شود. حتی تیمی که فرستادند هم باور نمی‌کرد که این کارگران آن‌قدر دروغ بگویند.»

 

«هفت‌تپه مثل گنج می‌ماند»

در پایان این گفت‌وگو، انصاف‌نیوز نظرات یکی از یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه را نیز که نامش فاش نشده، منتشر کرده است.

این کارگر گفته است: «صد درصد تولید نیشکر به صرفه است و در شرکت هفت‌تپه کارخانه‌ الکل‌سازی، خوراک دام و … هم وجود دارد.»

او ادامه داد: «هفت‌تپه مثل گنجی می‌ماند که همه به آن چشم دوخته‌اند؛ الان بر سر مال می‌زنند و می‌گویند شرکت زیان‌ده است و فلان و بهمان! ۲۴ هزار هکتار زمین است؛ داخل آن گندم هم بکاریم، ۴۰۰۰ کارگر را سیر می‌کند، اما اکنون ۱۲ هزار هکتار آن فقط کشت می‌شود. در بقیه‌‌ زمین به خاطر سوء مدیریت هیچ چیز کشت نمی‌شود.»

کارگران نیشکر هفت‌تپه سال گذشته برای دریافت دستمزد معوقه‌شان و بازگشت این شرکت به بخش دولتی دست به اعتصاب و اعتراض زدند و تعدادی از آنها از جمله اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در جریان این اعتراض‌ها بازداشت شدند.

پس از مدتی این کارگران بازداشتی، با اتهامات سیاسی و امنیتی در دادگاه انقلاب تهران و شوش مواجه شدند.

شرکت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ با پیش‌پرداخت شش میلیارد تومان به دو شرکت خصوصی واگذار شد و کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه می‌گویند مشکلات آنها پس‌از خصوصی‌سازی شدت گرفته است.

در جریان اعتراضات هفت‌تپه، گفته شد که امید اسدبیگی یکی از مالکان و مدیرعامل پیشین کارخانه نیشکر هفت‌تپه، با در دست داشتن ده‌ها میلیارد تومان پول متواری شده است. اما اکنون یکی از کارگرها به انصاف نیوز گفته: «امید اسدبیگی و مهرداد رستمی در زندان هستند؛ اکنون احسان‌الله اسدبیگی پدر و برادر امید شرکت را اداره می‌کنند که هیچ کاره هستند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More