شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گفت‌وگوی تلفنی جداگانه بایدن با نتانیاهو و عباس با تاکید بر لزوم توقف حملات میان اسرائیل و غزه

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن حمایت از حق دفاع اسرائیل از خود، بر لزوم توقف حملات بین اسرائیل و غزه و پایبندی بر راهکارهای دیپلماتیک تاکید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بر «حمایت قاطعانه کشورش از اسرائیل و حق دفاع این کشور از خودش در برابر حملات راکتی حماس و سایر گروهای تروریستی در غزه» تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین درباره تماس تلفنی جو بایدن با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، آمده است که رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با محمود عباس بر تعهد کشورش به تقویت همکاری آمریکا و فلسطینی‌ها تاکید کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین بر پایبندی قاطع خود بر راه حل مذاکره دیپلماسی به عنوان بهترین راه برای دستیابی به یک راهکار عادلانه و پایدار در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

بایدن همچنین در گفت‌وگو با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت خود را از مردم فلسطین برای برخورداری از امنیت، آزادی و موقعیت اقتصادی برجسته را اعلام کرد و از تصمیم اخیر ایالات متحده برای از سرگیری کمک به مردم فلسطین، از جمله کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه خبر داد.

دفتر محمود عباس نیز اعلام کرد که در گفت‌وگوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با رییس جمهوری آمریکا، دو طرف در مورد تنش‌های اخیر در بیت‌المقدس و کرانه باختری بحث و تبادل نظر کردند.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در اولین تماس خود با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، خواستار مداخله ایالات متحده برای توقف حملات اسرائیل به غزه شد.

بنابر اعلام دفتر محمود عباس، دو کشور برخواسته مشترک خود برای اینکه بیت‌المقدس مکانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز برای مردم از هر دین و مذهبی باشد، تاکید کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جو بایدن در گفت‌وگوی خود با عباس با اخراج فلسطینی‌ها از محله شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی تاکید کرده و گفته که آمریکا تلاش می‌کند با همکاری دو طرف از خشونت‌ها در منطقه بکاهد.

همزمان با انتشار خبر تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو و عباس، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، طی سخنانی گفت که شروط حماس برای برقراری آتش‌بس با اسرائیل، دیگر محدود به غزه نیست بلکه شامل بیت‌القدس و بازگشت آوارگان فلسطینی نیز می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز ساعتی پس از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن، گفت که جو بایدن بر حمایت واشنگتن از حق اسرائیل در دفاع از خود، تاکید کرده است.

نتانیاهو با اشاره به درگیری با حماس و حملات راکتی از غزه، گفت: «اسرائیل روزهای سختی در پیش دارد اما همزمان تاکید کرد که عملیات ارتش اسرائیل در غزه پایان نیافته است و تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More