شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش وزارت بهداشت ایران درباره شیوع کرونا: ۲۴۵ شهرستان زرد، ۵۸ شهرستان قرمز

 

وزارت بهداشت ایران وضعیت ۲۴۵ شهرستان را در این کشور از نظر شیوع کرونا، زرد اعلام کرده است. وضعیت  ۵۸ شهرستان قرمز و ۱۵۵ شهرستان هم سفید توصیف شده است.

بر اساس جدولی که در خبرگزاری فارس منتشر شده، وضعیت ۲۳ مرکز استان ایران در پانزدهم خرداد ماه زرد، وضعیت ۷ مرکز استان قرمز و وضعیت یک مرکز استان سفید اعلام شده است.

مراکز استان‌های ایران جمعیت بیشتری نسبت به دیگر شهرستان‌ها دارند.

در این آمار تنها وضعیت شیراز، مرکز استان فارس، سفید اعلام شده است. وضعیت مشهد، ارومیه، کرمانشاه، بوشهر، بیرجند، بندرعباس و سنندج قرمز است. 

وزارت بهداشت ایران وضعیت تهران، تبریز، اصفهان، اردبیل، کرج، کرمان، ایلام، شهرکرد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، قم، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، قزوین، یزد و همدان را زرد اعلام کرده است.

در استان تهران وضعیت ۱۳ شهرستان زرد و وضعیت سه شهرستان سفید اعلام شده است.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، اگر طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری شدن روزانه افراد به ازای هر صدهزار نفر جمعیت، بالای سه نفر باشد، آن شهرستان در وضعیت قرمز است.

اگر متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حداکثر یک نفر باشد این شهرستان سفید محسوب می‌شود.

شهرستان‌هایی که بین شرایط قرمز و سفید باشند زرد محسوب می‌شوند.

این نتایج به این معنا است که در ۲۴۵ شهرستان ایران به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، روزانه بین یک تا سه نفر بستری شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران آمار مبتلایان به کرونا در استان‌ها را به تفکیک اعلام نمی‌کند و تنها آماری را درباره کل کشور منتشر می‌کند.

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی از «‌شیوع موج دوم کرونا» ‌در۱۰ استان هرمزگان، خوزستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، بوشهر، لرستان، کردستان و همدان خبر داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز ۱۵ خرداد اعلام کرد که وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More